onsdag 9 februari 2011

Vintervackert och vårkänslor!



Nu visar vintern upp sin bästa sida. Massor med snö och bra temperatur samt massor med sol.
Vilket underbart ljus det är ute! Rena rama ljusterapin.....det är bara suga åt sig allt så man får mycket energi!
Och helt plötsligt längtar man efter att plantera vårlökar och ha huset vårstädat och nypyntat!
Men så kollar man runt och ser alla dammråttor som morrar åt en och alla fönster som är dammiga av all eldning i kaminen och nyfikna barn som tryckt hela ansiktet mot rutan i väntan på tomten......och då är jag så glad att jag springer iväg till jobbet och slipper se allt som ska städas ;))
Snart ska jag ta itu med städning men än så länge är det hyfsat mörkt när jag kommer hem och då går det bra.
Igår betämde vi vilka tapeter och färg som ska fixas med i butiken. Och ja, vårt stora härliga skåp som skulle komma i mars kom visst nu !!! Vi som har så mycket att fixa innan vi kan sätta det på plats. Men idag är det sista dagen på Rean och 70% och det blir billigt kan jag lova!
Nu ska sticka ner och jobba undan en del.......så vi hinner med det vi ska....och imorgon blir det Stockholm och möbelmässan över dagen.....ingen shopping hinner jag med:((

PS. Har ni hunnit fixa alla hjärtan presenter än då???

Jag tycker det är den mysigaste dagen på vintern där man får mysa och lyxa till sig lite extra....februari som är så lång och tråkig annars....

PS 2 jag ska absolut komma på något att önska från maken ;

Stor kram på er

3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Halloj vännen!
längtar efter vårlökar och nystädat... ja, hur visste du det?!
:-D
och efter vårljuset längtar jag. Men det kommer snart!
Kram kram från
Susanne

Joyforhome sa...

Längtar så efter all grönska. Man kan nästan nästan se att det börjar växa här och där

Kram Malin

Stjärnor & Champagne sa...

70 ja det är billigt, riktigt billigt. Jag får nog inget på alla hjärtans dag:(. Nu längtar vi efter våååren/ Kramkram A