söndag 20 februari 2011

Söndag ingen vilodag....



Här har man blivit bjuden på en underbar frukost av maken. Nybakad baguette samt plättar och turkisk youghurt med hallon. En riktigt bra start på morgonen....
Jag läste min mail nyss och där stod det att 7 kollin Green Gate är skickade till oss!!! Men i fredagseftermiddag fick vi 3 pall!! från Ib Laursen och nu vankas några timmars jobb....
Den här snygga köpmandisken har också kommit i denna leverans. Innan jag sticker ner och jobbar så ska jag förbereda söndagsmat så vi slipper stressa med den när vi är klara nere i butiken.
Igår hade vi en helmysig dag trots kyla......vi bjöd mormor & morfar på ugnsstekt hel kyckling med kokt potatis och hederlig sky. Det var så in vassen gott! Och till dessert gjorde vi en mörk och en vit chokladmousse som toppades med syrlig hallonsås. Mums!
Molly hade kompis som skulle övernatta och Julia såg Svinalängorna på bio. Hon ringde hem och grät och sa att hon var så otroligt tacksam över att ha oss som föräldrar. Gullunge, älskar dig oändligt!
Nej,nu ska jag leta lite recept......
Kram Carina

1 kommentar:

Rester till middag sa...

Snygg köpmansdisk! I like ;)