söndag 28 november 2010

Ville bara önska en mysig första advent!

Hej på er mysiga människor därute i snövädret! Jag ville bara önska en mysig första advent.
Själv har jag haft en lång sovmorgon med tomtegröt frukost och sedan polemasade jag mig runt innan jag fixade mig för dagens arbetspass. Det var full fart hela dagen och då strejkade kortläsaren (lite svettigt blev det då.....) Det var tydligen ett stort fel som drabbade hela vårt avlånga land. Det är julskyltat hos oss nu och det blev väldigt mysigt. Julbakat har vi redan gjort så nu kan vi på Åkernvägen fika glögg och saffransbröd/biscotti/solrossnittar/chokladdoppad knäck/mariannetryfflar......Mumsigt, va ? !
Igår var jag och Molly till bekanta och myste medan Julia hade glöggmys med sina kompisar. Maken var på hockey i Gävle med jobbarkompisar.

Jag måste bara skriva om ett middagstips som blev lyckat igår. Jag kan få såna ryck och hitta på recept och ibland blir dom riktigt bra men oftast glömmer jag bort dom (tror att jag har bättre minne än vad jag har....)
Här kommer det iaf:
Kycklinglasagne
1 grillad kyckling benas i små bitar
1 förpackning färska lasagneplattor
1 burk creme fraiche smaksatt med fetaost/soltorkade tomater
1 förpn. Kelda mild ostsås
1 påse riven ost
3 dl grädde
Varva plattor med kyckling/creme fraiche/riven ost
häll över ostsås och grädden och in i ugnen i ca.30 min. Serveras med en god grön sallad
Mums blev det tyckte jag och flickorna!

Stor adventskram
Carina

Inga kommentarer: