fredag 19 november 2010

Julgardiner på gång!

make a gif



Japp, här kommer bildbevis på sömnad.....och dessutom hänger dom på plats :) nu saknas ytterligare piff. Ikväll ska jag iaf ta fram mina elljusstakar och sy klart stor duken till bordet.

När jag ändå var i farten så sydde jag nya fodrade "hissgardiner" till Mollys rum (kanske kommer det bilder , kanske inte ;)

!

Innan jag öppnade Kardemumma så gick jag en textil/estetisk linje för att jag trodde jag ville bli syfröken......men Tack Gode Gud så kom jag på andra tankar.....sen trodde jag ett tag att jag kunde livnära mig som textilhantverkare.....men så föddes tankar runt Kardemumma och det är jag oerhört tacksam för att jag vågade starta eget och speciellt med tanke att Sverige befann sig i en mörk ekonomisk kris och jag vågade säga upp mig från en fast tjänst/trygghet. Men som sagt vågar man lite vinner man just lite :) Så ibland ska man våga mycket!

!

Ha en skön dag!

Kram Carina

!

PS. Utskicken till våra klubbkompisar på Kardemumma blev jättebra och jag svor inte så himla mycket när jag jobbade i Photoshop. Man lär sig något nytt varje dag (tror jag!)

4 kommentarer:

Anna sa...

Hej Carina! Vilken tur för oss i Ljusdal att du vågade satsa!!! Jag ville bara skriva att igår hade jag vägarna förbi Kardemumma och jag höll på att DÖÖÖÖÖÖ när jag klev in! Otroligt vad MYCKET FIIIIINT det var ! Det var verkligen inbjudande och julhärligt! Det bidde lite julsaker i en kasse hem och jag ska bara packa upp mina jullådor och se vad jag har och sen kommer jag TILLBAKA! Underbart julljuvligt! Lycka till med sömnaden...Må gott! Kram Anna

Graadskan sa...

Blir så avis på alla som kan åka till din butik! VILL OCKSÅ!!

Så fint tyg du syr i! Så där gammaldags, klassiskt och enkelt! Det gillar jag!

Får se om jag hinner sy nya till vårt kök i år...

Kram!

Sara Mårtensson sa...

Vad duktigt du är som syr egna gardiner :-) Jag köper färdiga eller så hjälper min mor mig ;-)

Jag kan tänka mig att det känns underbart att få jobba med sitt eget och att det är ett så roligt jobb. Synd att jag bor på så liten ort annars hade jag också gärna gjort det också. Har läst starta eget kursen..

Kram till dig! / Sara

Ps. Du ska inte starta en internetbutik?

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Jag får sån inspiration! Och vilken söt blus du har på bilderna! Får man fråga var du köpt den? Stor kram från Carina