tisdag 22 juni 2010

Nyanser i rosa





Här njuts det av ledighet! Gårdagen var ju vigd åt bokföring som inte är min favoritsysselsättning samt 300 (lite överdrivet...) mail med reklamationer och "följa upp" historier. Det känns som jag är i kapp just nu. Nu är det bara löner och semesterlöner som ska fixas. Men idag ska jag vara ledig och bara njuta. Det står bullbakning på schemat inför alla sommar kalas vi har.
!
Det var hur mysigt som helst att få lite vuxentid med Lisbet igår. Vi satt ute i däckstolarna igår och drack vin. Tyvärr hade vi sällskap av ett par tusen mygg också som vill vara med. Tur att det finns filtar att linda in sig i. Kvällen var ljuvlig och det blev mycket gapskratt och snack om gamla tider. Vi jobbade nämligen ihop för ett antal år sedan! Hon är en sån där rolig sak som ger mycket energi genom att bara finnas till. Så idag är jag fylld med energi :)
!
!Kardemumma bjuder på nyanser av rosa idag. Det finns hur mycket fint som helst i rosa toner.
Snart får jag iaf göra klart ute på trädäcket för det ska enligt planerna oljas in idag och nån torkdag så kan vi möblera där ute och hänga vimplar!! Och ni som har följt min blogg vet att på sommaren blir jag väldigt mycket New England och bara älskar rött/vitt/blått. Och det gäller även denna sommar!
Sommarkramar Carina

1 kommentar:

Tulipa sa...

Först och främst grattis till de som vann!

Handlar ni av Bruka?
Tycker det liknar deras skålar... Funderar på om det kanske kunde varit något i min butik, (som egentligen från grunden är en blomsterbutik).

Glad Midsommar!

Kram Mariette