fredag 25 december 2009

Njuter av julen ett tag till!










Nu har julafton passerat. Det blev en intensiv dag som började med grötfrukost hos mina svärföräldrar och paketutdelning hos dom. Sedan styrde vi kosan till systeryster i Delsbo. Där väntade kusiner samt mormor och morfar. Först en trevlig julmiddag sedan tomte och utdelning av ett berg av julklappar. Sen blev det tårta och kaffe eftersom min underbara mormor fyller år på självaste julafton. Hem till Ljusdal , så blev det paketöppning i lugn och ro med bara min familj. M och J var väldigt nöjda med sina paket. Jag fick ett renskinn av maken som vi ska flitigt använda när vårsolen börjar att lysa. Snögrotta,sol och fika , kan det bli bättre? Jag vet inte om det var mitt same påbrå som väckte hans tankar när en kund kom in och påtalade renskinnet :)
Inte nog med detta så fick jag och maken ett varsitt fårskinn av T och L på Kardemumma. Tack snälla ni! Dom värmer gott kan jag lova!
Tjejjerna på butiken ska få laga mat en helkväll på Lilla K i Bollnäs. Vi har inte bestämt tema ännu men det lutar åt italienskt eller grill kanske. Man får laga mat tillsammmans och prova vin.
Dessutom får man en massa nya tips och idéer med sig hem.
Har ni inte varit och ätit eller fikat på Lilla K så rekommenderar jag det varmt. Det är ett fantastiskt ställe.
Nu ska jag snart ner och städa på Kardemumma eller röja med bulldozern för det var som ett slagfält de sista dagarna och imorrn är det öppet igen!!
Tack snälla T och L samt maken och dottern J för allt arbete på butiken. Ni är guld värda utan er stannar Kardemumma ;)
Ha det gott och senare ikväll ska ut och hälsa på alla goa bloggerskor som säkert har varit mer aktiv än jag själv!!
Julekram C


1 kommentar:

Tin sa...

Låter väldigt mysigt med renskinn i en snögrotta! :D Låter som att ni haft det väldigt trevligt igår!
Önskar dig en trevlig fortsättning!!!!
Kram Tin