tisdag 31 maj 2011

Världens nyttigaste mamma!




Nja, det var väl ändå en sanning med modifikation. Men visst lät det bra?!

Jag har skrivit om Systrarna Voltaire förut och gillar deras prylar hur mycket som helst!

I min morsdagspresent fanns min favoritmusli samt halloncrunch och lite nya oljor till matlagningen i sommar samt underbart goda berryboost som är det bästa mellanmålet!

Maken köpte även en äkta engelsk frukostmarmelad i Sthlm ( det finns tydligen en bra matmarknad vid Sergels torg lite då och då). Molly och Julia köpte en vacker bukett med rosa rosor ;)) Puss på er mina älsklingar! Ibland känner man sig som världens bästa mamma och det gjorde jag igår!


Gårdagen gick i rasande tempo. Vädret visade inte sin allra bästa sida så vi bestämde oss för att besöka Mobackes handelsträdgård i Bollnäs. Där kan man gå i flera timmar och det gjorde jag och Tette! Här shopoholicen igång så mina kassar var välfyllda när vi styrde kosan hemåt.


Jag hittade två fina chokladblommor och två stora lavendel samt 2 rosa Mårbackor och en annan liten växt. En prickig hink (röd/vit, vad annars och i den ska jag plantera en röd kaskadpelargon till Mollsans lekstuga) prickiga trädgårdshandskar och en bra spade till grillkolen.

Jag hade kunnat spendera en hel del till men det sparar jag till nästa tripp. Då blir det kryddor samt resten av blommorna till mina lådor!


Nu längtar jag mest efter värme......

så jag kan sitta ute och njuta av mina planteringar!

Ha en skön vecka!

Kramar Carina

Inga kommentarer: