onsdag 25 augusti 2010

Sommaren är verkligen slut.




Hej , alla söta människor som fortfarande tappert besöker min blogg trots att inläggen är få nu förtiden. Den här sommaren har varit fylld med goda matminnen och bilderna talat ju sitt språk. Som ni förstår så väljer jag efterrätt före förrätt. Tänk tanken om du nu har ätit en förrätt och din varmrätt och du är så mätt att du inte orkar din efterrätt. Fy, vad hemskt det skulle vara ;)
!
Här har vardagen gjort intåg i och med skolstarten. Man kommer på sig att rätt snabbt komma in i den lunken och för oss känns det rätt skönt. Att få struktur på livet liksom.
Den här veckan ska försöka hinna med så mycket som det går i trädgården, göra höstfint och hinna med en sväng inne också. Dessutom ska bokföringen ligga i fas i slutet av veckan.
!
På måndag åker jag ner till Handkirurgen/Akademiska sjh. i Uppsala. Ja, det är dags att åtgärda min hand! Dom ska fixa en ny sena i min tumme (läkaren skar av den förra gången) samt plocka bort plattan som dom satte in sist eftersom den ger mig oerhörd värk.
!
Så nu gott folk ska ni få hålla tummarna för min skull att allt går bra denna gång! Jag ska vara i stillhet 4-5 veckor med gips(!!!) Jag gruvar mig redan och dessutom får jag hålla mig hemma och allra helst vill jag ju vara på butiken och plocka upp allt fint som vi har beställt!
Fast det vet jag att tjejjerna fixar galant utan mig!
!
Här öser regnet ner och det sista jag vill göra är att cykla ner till butiken nu!
!
PS. Det gick jättebra för Molly med hennes klass/skolbyte!
!
Kram på er alla


2 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Hej snäckan!! Hoppas att allt är bra och psst jag tar hellre efterätt än förrätt också. Hoppas att det går bra med din hand, det låter inte kul det där. Hm ja det är nog en bit ner till Linköping från Hälsingland hihi. Ha det gott/ Kramkram Anne

Handplockat sa...

Hej SNYGGO
ja vi saknade dej men Jobbade på som GAALNINGAR!!!

Pip såg jag redan i februari i Danmark så dååå fick jag det där suget som du fick nu när du såg det på formex.... men jag handlade inte =)

det blir nog Danmark i februari redan + cph ;) vi pratade om det i alla fall Lotta och jag....

håller tummar och tår för dej och FÖRSTÅR att du inte vill gå i GIPS IGEN!!!!

Goa kramen =)