onsdag 3 mars 2010

Duka vackert!



Idag var det bedårande vackert med den iskalla blåsten tog bort all vårkänsla, tyvärr! Idag har vi valt tapeter till skyltfönstret. Det blev en rosa/rutig i det stora fönstret och i det lilla blev det en tapet från Pip som har en hel katalog fylld med underbara färger och mönster (har bloggat om den tidigare...me like...) Jag och Linda valde en blek/antikgrön tapet med blommor och fjärilar. Åhh,vad skoj det kommer att bli när vi får skylta vårfönster på riktigt! Idag har jag hämtat ut biljetter till Lars Winnerbäck (han kommer i sommar) samt biljetter till Rasmus på Luffen. Vi fick världens knas ryck och sticker till Stockholm nästa helg för att se denna musikal med Molly och dessutom bo på Elite Palace. Man lever bara en gång....vad vi vet.....
!
Porslinet från Bruka är jag så himla kär i , men serien är så himla tung, tycker jag. Är det någon som har den hemma som tycker annat så kom gärna med bra argument för jag är inte svår övertalad :) Jag har haft sandfärgat porslin nu som jag har tröttnat på. Det är ju kul att duka fint även till vardags.
!
Imorgon ska Molly och hennes klasskompisar spela Robin Hood och det ska hur kul som helst att se. Jag skulle lätt kunna hoppa in om någon blir sjuk för jag har övat på dessa repliker och kan dom utantill :) Maken drar på hockey i morgon och får sitta i VIP logen och käka 3-rättersmiddag med dryck. (hyresvärden bjuder ner oss hyresgäster till Gävle) Det tycker jag är schysst av dom . Det är 12 pers som åker ner och blir där hela eftermiddagen och kvällen.
Nu ska det strykas lite grann!
Sussa sött!

4 kommentarer:

Fru Johnsson sa...

Jag har varit isolerad med en febrig son ett par dagar men nu måste jag ju ut och kolla på alla nyheter! Jag skickade in maken för någon dag sedan då abstinensen blev för stor :)

Graadskan sa...

Dig kan man lita på i alla väder! Vi hörs snart igen!

Kram Camilla

cat sa...

Woaw, flott "bjudning" vill jag säga ;)
Fint proslin, får nog sätta upp det på önskelistan, tillsammans med ugnsformarna från Gerbera.

Hoppas ni får trevlig imorgon, på varsitt håll.

Catarina

Caroline sa...

Superfin dukning! Hälsningar Caroline