onsdag 30 maj 2012

Underbar bok om Junk Food!


Det här är en riktig pärla i bokform. Jag ska villigt erkänna att det är maken som lagat mest ur den. Hemmagjorda pommes frites,friterade lökringar eller hembakta hamburgerbröd....listan kan göras lång men det här ett axplock vad vi har testat. Allt lika gott! Såklart hittar du boken  hos oss på Kardemumma. En kalasbra present till de män som tycker sig vara kung på grillning och älskar "skräpmat", fast på ett bra sätt!
Gårdagen började med ett riktigt kaos.....det första jag får se när jag står yrvaket och beundrar morgonsolen vid fem-snåret är en räv alldeles utanför vårt hus. Vi som älskar vår kanin så mycket! Ni skulle ha sett mig som yrvaken rävväktare vid den tiden redo att gå ut och skrika ett varningsrop om den skulle ha närmats sig buren.
Tack gode gud så behövdes inte detta (mina grannar behöver ju inte få det bekräftat att jag inte är en morgonmänniska och tro att jag var frustrerad över den tidiga morgonen) Även om det skulle sett rätt festligt ut :)
Sedan fortsatte det hela i samma anda....ja,inte rävar överallt utan lite smått i kaos....Klockan 9:00 när jag skulle ha varit på centralen så stod jag och väntade på flygbussarna som kunde ta mig in till stan eftersom det hade brunnit i någon kabel vid Kalhäll :(( Dessutom släpade jag på en stor otymplig tavla till en kund som jag i ett svagt ögonblick lovade att det inte var nåt jobbigt alls att släpa på den ned till Stockholm! Men hallå, jag skulle ju bara kliva på i Ljusdal och av i Stockholm utan byten.......näpp, jag släpade den runt hela Arlanda och på sedan på bussen och den ville bara tippa omkull hela tiden så det vara bara att hålla i den i 50 minuter..... men väl på Cityterminalen blev den hämtad av en mycket trevlig kund som dessutom hade köpt en ask fina praliner som tack för besväret! Hur glad blev inte jag då?! Tusen tack för den söta tanken!
Sen iväg till kursen....2 timmar sen....det var en bra och givande dag som vanligt! Innan hemfärd jagade jag runt hela Stockholm som ett torrt skinn för att hinna allt (det bor en hyggligt stor tidsoptimist i mig....) men hann jag allt,då?! Nix pix men rätt mycket ändå!
Cyklade i rask takt hemåt vid ett-tiden på natten och hoppades att slippa räven då.....
Nu längtar jag till min butik och få träffa er kunder!
I 3 hela dagar har ni fått vila från mig nu så räcker det :)
Ja, mycket text blev det visst!
Kram Carina

Inga kommentarer: