tisdag 22 maj 2012

BBQ kurs för oss!






Ikväll är det dags för BBQ kurs på Lilla K i Bollnäs. Det ska bli så himla skoj. Maken och jag är USA frälsta och skulle gärna vilja åka till Texas för att besöka "BBQ-mecka" och få njuta av äkta amerikansk grillning. Vi har en amerikansk grill med rök här hemma, som vi testar olika recept i nu. Kanske inte den bästa grillen om man bara vill grilla lite korv :) Den är stor!
Jag vet att vi ska få prova att grilla fisk,kött och fågel ikväll. Jag hoppas att vi får med oss en del bra tillbehör & såser. Det är ju så himla lätt att det mesta smakar lika efter några grillkvällar.
Jag vill varmt rekommendera Stubbs produkter som vi har på Kardemumma. Deras marinader och BBQ såser är så himla goda!
Leilas fourth of july tårta står högt på min bakningsönskelista! Den verkar inte svår men lite pillrig att göra (har jag så mycket tålamod är nog frågan :)
Jag ska försöka ta lite mysiga bilder från grillkvällen & det verkar bli helt ljuvligt väder hela dagen!
Howdy , som dom säger over there!
Carina

Inga kommentarer: