onsdag 11 november 2009

I love Cath Kidston!




Vilken omedelbar kärlek till mönster och färger man känner när man ser Cath Kidstons underbara hudvårds serier och städ/köks serier. Det är så himla skoj när man ser vilken rak linje hon följer i sitt skapande. Jag gillar när man är sådär konsekvent i sitt skapande och inte hoppar fram och tillbaka och inte kan bestämma sig för hur ens produkter/kollektioner ska se ut. Det finns massor med sådana goda exempel. Titta bara på Green Gate eller Walther og Co eller Bruka Design eller Cult design , dessa leverantörer gör sitt race man vet liksom vad man får.
Det är ju å andra sidan märkligt av mig att gilla sånt eftersom jag är totalt inkonsekvent när det gäller inköp. Det bor liksom en Pippi Långstrump i mig och som vill köpa in det mest knasiga ibland och hitta den mix som blir just Kardemumma :)
Åter till ämnet så skulle jag gärna hälsa på hos Cath Kidston och dricka thé och käka scones och höra henne berätta hur hon hittar inspiration till alla söta mönster som skapar "habegär" ! Dessutom skulle jag gärna vilja se hur hon bor! (Ni missade väl inte reportaget hemma hos Green Gate för ett bra tag sedan! Det var hur sött som helst!)
Det bör komma lite julbilder snart eller.......iaf från butiken......
Nu ska jag glutta runt hos alla er som jag aldrig hinner besöka ;)
Kramisar C

2 kommentarer:

Hemma hos Klara... sa...

Förpackningarna är underbara! Har dock inte provat innehållet men det doftar säkert jättegott :)

Ha det gott!
Kram Helena

Systrars söta sa...

Jaaa, visst är de ljuvliga hennes produkter, har också tagit hem litegrann faktiskt..å precis som du skulle jag gärna besöka hennes hem :-)) Trevlig helg//kat