onsdag 27 maj 2009

Tapetfrossa hos oss!



Man kan verkligen drunkna i alla tapetkataloger. Vilka underbara mönster och färger det finns!
Jag har alltid varit svag för tapeter från Sandberg och deras tidlösa ränder. Vi är ingen familj som byter tapeter varje månad så det gäller att hitta färger och mönster som man tycker om länge. Där delar inte tonårsdottern och jag samma åsikt. Hon gillar moderna tapeter och är dödligt trött på sina randiga Sandberg tapeter och vita Kallholmen möbler. Hon vill ha svart/vita eller metallic mönstrade. Nu lyckades vi hitta en otroligt läcker tapet i Cole & son men då kostade rullen 995:- och hade hur stora rapporter som helst (mycket spill med andra ord!).
Appropå Cole and son så har dom de vackraste tapeter med limtryck,vilket hantverk och känsla!
Tapeterna som jag visar är dom som jag har blivit förälskad i och det är ett axplock ifrån InTrades kataloger. Det finns en katalog som heter Pip (In trades) och den katalogen blir man hur glad av som helst. Det är en blandning av romatisk kitch med rosor och fjärilar och en del med helgalna madonnor och kinesiska prydnassaker. Mycket kul att vila ögonen på om man vill se något utöver de vanliga tapeterna. Vi ska försöka fixa hennes rum veckan innan midsommar så hon hinner njuta innan hon flyttar till Bollnäs i höst. (det kanske blir roligare att komma hem till ett fräscht rum , hoppas mamman i familjen som har separationsångest!)
Ha en underbar Mors dag, alla duktiga mammor i bloggvärlden och se till att bli bortskämda denna söndag!
Massor av kramar från en som ska vila hela söndagen och bli upppassad (in my dreams ;)...

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag gillade den tapeten i mitten. Så snyggt, för tankarna till Greengate.

~Livet i byn

Titti underkalas-eken sa...

Så piggt och fräscht! Jag associerade också till Greengate! :D
Kram kram :D

Smultronlycka sa...

Hej!
Så vackra tapeter!
Riktigt romantiska.
Kul med lite färg!!
Ha det gott!
Kram Anna

Tidsmästarinnan sa...

åååhh! (jag blev så till mig att jag glömde skriva hej på dej vännen!)
Jag går här och klurar på att tapetsera inne i ett gammalt skåp, och nåt sånt där hade ju varit helt perfekt alltså... vad härliga dom var!
Hoppas allt är bra med dig, jag kommer också att ligga på soffan hela dagen på Mors Dag (hihi!)

Stor kram
Susanne

Graadskan sa...

Vilka skapelser!! Jag tänker på Laura Ashley när jag ser dem... Skulle aldrig våga välja något sådant själv (och skulle nog aldrig få maken med på sådana noter) men de var väldigt romatiska!!

Kram!

PS. Jag sätter in pengarna till dig ikväll eller imorgon. DS

me and alice sa...

Ja vilka tapeter!!! Vi har inte en enda tapetserad vägg här hemma, men skulle gärna komma över en sådan där med tapetprover. Tänk vad mycket kul man skulle kunna göra med dom...
Ha det gott i kommande sommarvärmen!
Kram Susanne

Bygatan sa...

Så otroligt vackra tapeter!! JAg skulle vilja ha en fondvägg med nåt liknande, så läckert!

Ha en trevlig helg!

Kram Lena

Stjärnor & Champagne sa...

Underbara tapeter, passar inte hos mig men att vila ögonen på, ögongodis. Hm svårt när man inte har samma smak men 995 rullen och mycket spill låter inte så bra. Finns ju hur mycket fint som helst. Ja här är det nog ingen som passar upp på mig heller.
Kram till dig och ha en underbar mother´s day.
Kram Anne

Lilla huset på prärien sa...

Vilka fantastiska tapeter du visar! Gillar särskilt den där översta även om jag allra helst bara har vitt på mina väggar. Men jag uppskattar så när andra gör snygga saker av de där grymma färgerna och trycken!! Ska bli kul att se vad du hittar på för någonting :)

Ha en skön mors dag imorgon!

Kram Jenny