fredag 1 maj 2009




Grattis till min lilla syster idag! Vi firade henne redan förra helgen för hon jobbbar nätter nu, men hur som helst, ha en underbar födelsedag!!
Här kommer iallafall bilder på mina bedårande mochakoppar som jag fyndade i Bollnäs på Antikt & Nytt när T och jag gjorde en liten turné för några helger sedan.
Jag har suktat efter romantiska kaffekoppar hur länge som helst och när jag fick syn på dessa så visste jag att dom skulle få följa med hem , ett helt dussin dessutom och felfria var dom !
Jag ska främst servera pannacotta eller mörk chokladmousse i dom.
Vi besökte även http://www.lillak.com/ ett trädgårdscafé som är helt underbart! Fantastisk mat och underbara bakverk. Det är ett nybyggt växthus i anslutning till en stor handelsträdgård! Tjejen som äger detta är driftig och hon har verkligen fingertopps känsla för det hon gör.
Vi var ett tjejgäng som besökte Lilla K när hon höll till i en annan lokal förra våren och det var precis lika bra! Då intog vi afternoontea med alla tillbehör som tänkas kan. Teét servades ur porslinskannor och söta koppar med fat samt fikabordet dignade av nybakta scones,curds,marmelader samt goda småkakor och efterrätts kakor! Möblerna var helt i gammal stil, gamla vackra bord och fåtöljer och söta detaljer i samma stil.
Ibland önskar jag att det gick att klona sådana människor främst för att vi saknar ett sådant ställe i Ljusdal!
Nu ska jag fixa och dona lite under dagen!
Ha det gott i solen och njut av varenda ledig stund.
Kramar C



15 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Vilka supersöta koppar! Kul med olika färger på faten och örat var ju nåt extra. Passar säkert perfekt till desserter (så måste jag också komma ihåg servera nån gång)

Själv är jag i full gång idag! Har oljat in altanen, det tog två timmar, nu har jag trappan på framsidan kvar.
Ha en härlig första maj, gumman!
Kram A-C

rosenskära sa...

Hej C! Låter som att ni har haft en riktigt mysig tur! Och hotellet på Furillen vet jag att jag har läst om i en flashig inredningstidning, undrar om det inte var Residence!

Kram/L

Stjärnor & Champagne sa...

Gud vilka härliga koppar du har, vad fint när du har staplat dom på varandra med dessa färger.Perfekt som du skriver att man kan servera någon efterrätt i. URFINA...

Kram Anne

Jenny sa...

Hej!
Vilka superfina koppar, helt bedårande!!!

Ha en sköön helg,
kram Jenny

Smultronlycka sa...

Hej!
Kopparna är helt underbara!Vackert!
Ovanligt att det var blom mönster innuti :) kul!
Vad kul att hitta såna där mysiga ställen som du skriver om.
Hoppas du får en fin helg!
Kram Anna

Tidsmästarinnan sa...

Åååå hjälp vad söta de var... härligt att de är gamla också, har sett liknande skålar i nyproduktion så de är ju verkligen rätt i tiden!!

Kram till dig!

MiaMaria sa...

Hej!

Men så söta koppar du fick tag på....

Ha´en skön helg!
MiaMaria

Tin sa...

Men åååå vilka underbara koppar du har hittat!!!!! Låter härligt att servera goda efterrätter i. Vad snyggt du fotar föresten! Blir inspirerad!!!!!!

Bygatan sa...

Men såna koppar vill jag ha! Den butiken har mycket fint! Lilla K har jag oxå varit på, håller med om att det borde finnas fler såna ställen!

Marknaden har nog lite av varje...jag brukar sällan handla nåt men är det så här fint väder är det härlig stämning!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Lena

Hanna sa...

Hej C!
Är det Ljusdal du bor i?
Såg att du varit till Bollnäs, där bodde jag i några år :)

Jättefina koppar du visar! Söta :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Lallis - liv och leverne sa...

Nästan likadana hade min mormor och jag bara älskade dem när jag var liten:)
Kanonfina är de!
Och vilken mysig blogg du har.
Kram Lallis

♥ Fyra årstider sa...

Jisses vad snygga..de skulle jag inte kummat motstå.
Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Jisses vad snygga..de skulle jag inte kummat motstå.
Kram Lotta

Anonym sa...

Men jisses så söta koppar... vad avis jag blir :)

Gnistrande snö sa...

Vilka härliga bilder du visar, man blir riktigt glad av att se dem och vilka ljuvliga moccakoppar!

Ha en fin helg och hoppas solen skiner riktigt mycket så att ni får använda den fina vattenkannan flitigt.

Kram
Katarina