söndag 31 maj 2009

Mammas dag idag!


.
Vilken underbar morsdag det är! Solen skiner och jag vill bara sitta och sola hela dagen fastän det finns tusen saker att göra. Samvetet gnager lite men det försöker jag skaka av mig!
Idag blev jag uppvaktad med frukost på trädäcket ,S och M kom men världens bästa Morsdagspresent, en skön sång bara för mig och paket med det jag hade överst på listan i år.
En pluggbox (det har inget att göra med skola och plugg,som J trodde först) så att jag kan driva upp fina starka plantor nästa vår.
.
J hade köpt den sötaste rosen till mig och den måste ju få vara med på bild!
Idag står det grillning på menyn och vi ska helgrilla fläskfilé och testa ett nytt potatis recept av Leila. Gratinerad potatis med grekisk smulad ost och rosmarin. Det låter mumsigt ialla fall!
Jag har varit och fotat i butiken så det kommer utlovade foton strax och tävlingen ska jag ta itu med i de närmaste inläggen.
.
Igår var jag över till grannen och var smakråd till hennes hall. Hon behövde lite hjälp med krokar till sina gäster och efter det blev det gott vin & skvaller!
.
Kort inlägg men nu ska det ut och solas lite grann!
Njut av solen och dagen!
Mamma C kommer att ligga i solstolen idag.

5 kommentarer:

Graadskan sa...

Visst har helgvädret varit underbart?!? Ska dessutom hålla i sig ett par dagar till, i alla fall...

Idag har jag satt in pengar till dig! Det tog ett par dagar extra, får väl skylla på att jag är en något förvirrad småbarnsmamma...

Ha en bra vecka!
Kram Camilla

Jenny sa...

Hej!
Tack för din fina kommentar hos mig!
Hoppas du haft en jättemysig Mors Dag!Vilken vacker ros du fick:)

Superfina tapeter i det förra inlägget oxå!

Ha en jättebra kommande vecka,
kram Jenny

Ingrid sa...

Hos oss var det storm under morsdagen, det fortsätter blåsa i dag med. Det går inte vara ute fast solen lyser. Det är så tråkigt!!

Har aldrig hört talas om pluggbox, måste kika närmare på det.

~Livet i byn

Fröken Fräken sa...

Jag tänkte också fel, och trodde först att lådan hade med skolor och läxor att göra.. låter mycket trevligare med växter!!

Och nog tycker jag att det är helt okej att ibland ägna sig helhjärtat åt att slappa..

Ja, blev nöjd med ljusstakarna, synd bara att det är helt fel tid att ha levande ljus. Enda tiden det är mörkt nog att ha tända ljus är väl typ halv ett på natten.. ;-)

Anna sa...

Hej !
Jag har ju försökt att lämna kommentar några gånger nu men inte lyckats...hm !
Men nu så ska det nog gå...
Mysig dag du verkar ha haft !
Jag hade det jättemysigt med sol, vila och god mat ...
Dessutom kom mina barn hem från mosterbesöket.
Må så gott !
Kram Anna