tisdag 12 maj 2009





Jag har tyvärr inte hunnit redigera mina bilder som jag har varit ute och fotat,men,men ni får hålla tillgodo med lite sköna bilder från Rice. Vi ska nämligen göra High Summer i butiken nu i helgen och allt ska byta plats. (det tar sin lilla tid, men vad fint det blir ). Jag tror allvarligt inte att vi har haft så mycket fint hemma som vi har nu i butiken (vill absolut inte skryta...).
I lördags hade vi mycket goda vänner hemma på plockmat och massor med vin. Det finns en del vänner som värmer extra mycket i hjärttrakten och det här var sådana underbara människor som man blir så glad att träffa. Sent blev det dock men tiden går ju så vansinnigt fort när man sitter och fnittrar och har trevligt! Både S och jag kände oss lite sega dagen efter. Varje gång tänker man alltid varför gör vi inte det här oftare.....Men favvo Lisbeth berättade att hon ska ha öppet hus(hon har fyllt jämnt) i sommar och då får vi träffas igen!
Äldsta dottern och jag var & kikade på tapeter till hennes rum men vi kom inte riktigt överens den här gången heller. Jag vill att hon väljer en bondromantisk tapet och hon vill ha en modern tapet , så vi tycker liksom inte lika liksom....
Vi ska spana in en tapet med körsbärsblom som jag såg för länge sedan men tyvärr kommer jag inte ihåg märket mer än att den var en lite dyrare tapet (what else is new!!) Den finns i många läckra färgställningar och den är inte hyper romantisk! Jag vet att man ska vara glad att ens barn kan tycka själv och komma med egna ideér !!
Kramar från en pollen trött C


12 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Ja vissa vänner känner man starkt för, sen sorterar man ut under årens gång. Hm jo det har blivit några Efva Attling askar, hihi...
Ha det så gott...

Kram Anne

Ingrid sa...

Mmmm...vad mycket fint. Jag är sugen att prova deras porslin.

Hoppas pollänsässongen går över fort för dig.

~Livet i byn

MiaMaria sa...

stHej!


Här var det härligt färg glatt...

JA, varför träffs man inte oftare...undrar vart tiden tar vägen egentligen......

HA´det så bra!
MiaMaria

Bella sa...

Härligt färgglada bilder på fint porslin, man blir ju så glad!!

Ha en trevlig kväll och lycka till med ommöbleringen

Kramar Bella

Smultronlycka sa...

Håller med dig om att det är mysigt att träffas!
Tänker ofta den tanken jag å!
Om att man inte träffas så ofta.
Jag jobbar varannan helg så det blir ont om tid..
Så fina saker du visar på bilderna!
Ha en härlig tordag!
Kram Anna

Jeanette Hornbeck sa...

Japp, det riktigt spritter i kroppen efter en picnic med alla härliga färgglada saker.
Det blir inte så ofta butiksbilder, man har ju inte tid att fota, jag brukar komma på det när det är dags att gå hem och då vill man ju bara hem...
Kram Jea

Tidsmästarinnan sa...

vad mysigt med vänner och god mat... håller verkligen med om att det blir för sällan det blir av!
Men i sommar så!

Kramkram
Susanne

marianaskeramik sa...

oj vilken färgexplosion du visar! ROLIGT att se!
ja när dottern skulle göra om på sitt rum var det länge snack om tapeterna men sen hittade vi "tapeten" då var båda plötsligt överens så ni hittar säkert den rätta så småningom
ha en skön helg
marianaskeramik

Sara Mårtensson sa...

Visst får vi väl se lite bilder från den somriga butiken ;-)
Härligt med goda vänner!
Ha en fin fortsatt helg!
Kram Sara

VIT och PASTELL sa...

Ooo jag älskar rices färgglada saker - man blir så lycklig av dem. Hoppas tapetvalet går bra!

Kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

Älskar Rice och deras fina saker! Ännu så länge har jag bara muggarna dock. Men de använder vi friskt!

Kul att hålla på där i butiken - måste visa fler bilder!

Ha en skön söndag.

Kram Jenny

Anna sa...

Vill så gärna ha det mesta hos er ! Ni är ju min "favvo" ! Men får vänta lite...du vet...Så jag får gå och "tänkhandla" än så länge !
Det blev säkert ännu mer inbjudande hos er efter helgen ! Kommer någon dag...
Kram Anna