måndag 18 maj 2009

Prickelidutt prylar i det gröna!
















Hej alla glada bloggisar som jag saknar jättemycket eftersom jag har jobbat som en gnu och varken haft tid eller ork att kolla in hos er på länge! Det är ju himla dumt eftersom jag får så mycket kuliga uppslag och bra energi när jag hälsar på hos er! Just nu har jag bara haft butiken i tankarna och jag kan avslöja att det blev superduperfint nere på Kardemumma. Jag lovar att det kommer bilder snart. Idag fick vi besök av Ib Laursens säljarteam som är jättegulliga, håll i er dom visade Julen 2009! Mycket fint -ohh jaa! Pengarna rullade som vanligt så nu hoppas vi att konjukturen vänder illa kvickt. Ett stort tack till den otroligt duktiga T som jobbar hos oss som har ställt upp och jobbat 12-timmars pass/dag, nu i helgen med stort engagemang och idéspruta.
.
Inte nog med att det knappt får plats med ett frimärke i butiken så är det väl inte så smart av oss att handla ännu mer, men vi hade besök av 2 säljare till veckan som var och dom hade bara underbara prylar som vi inte har hittat på mässan. Ja,ni vet när man har letat efter pricken över i:et prylar så bara dyker denna säljare upp som gubben i lådan. Romantiska hissgardiner ,enkla veckade linnegardiner och sist men inte minst hissgardiner med New England färger samt söta prickiga tyger som inte kostar Green Gate men lika söta som deras.
.
Nu hoppas jag att jag hittar ut från min renoveringskoma för inget känns speciellt kul just nu , det känns som vi inte kommer någon vart med badrummet . Jag och dottern letar fortfarande efter den perfekta tapeten som känns rätt för oss båda! Hon har ju gräddvita Kallholmen möbler som det ska funka ihop med så den kan inte vara hur modern som helst!
Idag var jag och lånade tapetböcker och konstaterade hur otroligt mycket vackra tapeter det finns ( speciellt limtryck,vilket hantverk!)
.
Nu kan jag börja spåna på min premiär tävling samt ny header eftersom jag inte har lagt ner min själ på bloggen på ett bra tag.
.
Ska hjälpa minstingen med läxa nu så hon blir nöjd och glad.
Men sen i kväll ska jag besöka er och kolla in vad ni har hittat på!
.
PS. Vad skoj att jag kunde maila receptet till några av er så ni fick testa!
.
Kramisar från en mycket nöjd butiksägare med sommar i sinnet .
Och kom ihåg om du möter någon utan ett leende ge dom ett av dina!

24 kommentarer:

Titti underkalas-eken sa...

Åh vad mysigt med prickar och vad glad man blir av rött! Rena "Tomtebobarnenkänslan"!

Spännande med alla saker ni tar in i butiken, hoppas få se bilder här på bloggen sedan då!

Ha en skön kväll!

Kram Titti

Sara Mårtensson sa...

Så sött! Vad glad jag blev av att se dina prickiga bilder. Så fina!
Spännande med tävling!! :-)
Ha en skön vecka!
Kram Sara

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vad du gör mig nyfiken på din butik? Var ligger den? Kan du inte visa lite bilder på bloggen?? Mååånga frågor blir det. Vilka härliga bilder du visar. Jag skrattade gott åt allt rött och prickigt.

Ktramkram Anne

Graadskan sa...

Jag är ju, precis som du, helt tokig i prickar, så jag blir SÅ nyfiken på alla fina bilder du visar! Särskilt handskarna, var kommer de ifrån? Säljer ni dem i butiken?
Jag har sannerligen inte varit så aktiv i min blogg, men med start imorgon ska det bli nya tag!!

Kram Camilla

Nettan sa...

Prickar så härliga !
Något man blir GLAD av =).
Svamparna va så söta..
Kram Nettan

Söta Prickar sa...

Termosen var såå underbar!!! Och alla andra saker också :) Prickigt och bra :)
Din butik låter att bli riktigt fin!!! Visa bilder oss sen!
Ha det så gott!!!

Kram Lotta

Ingrid sa...

Vilka fina prickar, känns så somrigt!!

Cambrige smakar som en milksshake -gott alltså!! Jag är extremt kräsen och brukar kräkas av det mesta. Men det här slinker ner med lätthet.

Goda smaker som jordgubb, banan capuchino och mintchoklad. Sedan finns mastiga och kryddiga soppor också.

~Livet i byn

Jannike sa...

Underbara mysiga bilder som man blev såå glad av att se.Nu blev jag allt nyfiken på allt det nya fina som du har fått in butiken.....kommer som ett skott:-)Kramiz

Graadskan sa...

Hej igen!

Säljer ni även de roliga blommorna i ett tidigare inlägg?
Har du någon mailadress som jag kan maila mina adressuppgifter till?

Kram Camilla

Smultronlycka sa...

Hej!
Så söta saker!
Rött är en mysig färg som man blir glad av!!
Ha det gott!
Kramar

Mallas sa...

Jag kan tanka mig att det ar riktigt kul att handla in saker till butiken. Det kanske skulle vara ett perfekt satt for mig att stilla min shoppinghunger :) Man far handla allt man gillar (nastan iallafall) utan att det direkt kostar pengar. Istallet kan man se det som en investering som forhoppningsvis ger lite avkastning i slutandan!

Hemma hos Klara... sa...

Gu' vad läckert med röda och vita prickar! Jag har också fått "pricksjukan" och inhandlat tre olika vaxdukar i olika färger. Man blir ju så glad av prickar!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Helena

Kathys Home sa...

Ja visst är det så att bilar bara skall rulla och gå!!!! Blir så hopplöst trött när de lägger av..hmm.. Så fina prickeliprick saker du visar, å så spännande med butiken :-) Tjingeling kat

♥ Fyra årstider sa...

De där handskarna var underbara.
Kram Lotta

MiaMaria sa...

Hej!

Här vare det prickigt o rött en vacker kombination tycker jag.....

Låter som en välfylld butik med en massa godbitar....och julen...ja den är snart här....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Bygatan sa...

Så kul det låter med alla fina saker i butiken, men förstår att det tar mycket tid. Handskarna föll jag för direkt, så söta med prickarna!

Ja det ska bli kul att ta tag i lekstugan sen..inreda för min egen skull, fniss*

Ha en bra dag!

Kram Lena

Jenny sa...

Hej!
Jättefina prickiga saker du visar!
Hoppas du visar bilder från er butik på bloggen, var ligger den??

Spännande med tävling, är gärna med sen:)

Ha en skön långhelg,
Kram Jenny

Designe sa...

Oj, så läckra prickiga saker och rött och vitt är ju så fint! Läckra träskor oxå!
Ha en härlig helg! Kram :)

Mallas sa...

Ånej, det tillhör inte alls vanligheterna att jag får åka iväg på det här viset. Det är lite därför vi passar på att se oss omkring när vi ändå är på plats. Vem vet om vi kommer hit igen någon gång? Vi gillar dessutom att resa så det tackar jag inte nej till om jag inte måste :)

Fröken Fräken sa...

Ja, ibland är det mycket med det jordiska, som min mamma brukade säga! Det låter iaf som att det kommer att vara helt proppfullt med härliga prylar i butiken! Låter bra, själv får jag nästan torgskräck när man går in i affärer där det är typ en grej på varje hylla och mer tomrum än saker...

Oja, sockerlådan blir nog fin till nästan vad som helst.. tufft att besluta sig bara..

Lilla huset på prärien sa...

Så roligt med butiken!! Det ska bli jättespännande att få se bilder därifrån, jag är jättenyfiken. Hoppas också att konjunkturen ska vända nu så att alla fina butiker klarar sig :)

Jag fick ju receptet - tusen tack för det!!! Det har jag nog glömt att säga...

Önskar skön helg! Nu ska jag se om jag kan få min minsting att sova lite middag.

Kram Jenny

EN INREDOHOLIC sa...

Uuuuuuuuur söta prylar :) Önskar dig en trevlig !

Kramar

Bo med Lena sa...

Hei og takk for koselig hilsen! For noen herlige bilder du viser. Så flott med rødt og hvitt og prikkete. Til å bli ordentlig glad av:))

Hit kommer jeg gjerne igjen:)

Sara Mårtensson sa...

Hej söta du!
Det är bara att maila! Du behöver inte fundera över det ;-) Jag hjälper dig så gärna om du vill! Bara jag vet hur man gör så..
Kram Kram