onsdag 8 december 2010

Favorit kuddar!



Man har ju sina favoriter,både nya och gamla. Mina favoriter på kuddsidan är nu den med stjärnor från Nyblom & Kollén och de gamla örngotten som jag fått av min mormor (som hon i sin tur fått av sin mamma)
Jag tycker den mixen är så häftig för de ser verkligen ut att höra ihop.
Överkastet är från Lexington som har några år på nacken och tapeten är från en gammal kollektion Ralph Lauren. Men den är så tidlös och jag har långtifrån tröttnat på den...
Igår kom det massor med varor. Vi ska packa upp Af Swedala idag samt sjalarna och lite till!
Kylan håller isig men det verkar inte som det skrämmer bort våra kunder. Det är full fart hela dagarna.
Ikväll är det glöggmys hemma hos mig. Det är ett gäng snygga & roliga tjejjer som kommer. Alla har lika lätt till skratt så det blir syrefattigt på Åkernvägen ikväll eftersom alla gillar att prata också, helst samtidigt. Maken ska iväg och repa så han slipper lyssna på allt fniss!
Igår kväll förberedde jag och resten av familjen snittar till glöggmyset. Det blir hur mycket gott som helst och till efterrrätt pepparkakscheesecake.
Det kommer smakrapport på snittar i nästa inlägg men jag kan avslöja att jag har tagit alla recept från senaste Lantliv!

Stor frostig iskall vinterkram
Carina

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vilka fina kuddar!! De äldre passar ju jättebra ihop med Nyblom & Kollén kuddarna!

Ha nu en riktigt mysig glöggkväll med mycket prat o fniss:)

Kraam Jenny

Tina sa...

Finfina kuddar du visar!
Swedala lakanen är ju gudomliga,
kram/Tina

Tidsmästarinnan sa...

Hej Carina,
ooohhhh vad fint!!
Och glöggmys med en massa goa vänner, det låter supertrevligt. Snittarna är jag såklart nyfiken på också :-)

Stor kram till dig min vän!
Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så vackra de kuddarna var tillsamans! Kuddvaret fr Nyblom är så vackert och dina mormors kuddar var ngt alldels extra, dem skulle jag vilja ha i min säng:)

Trevlig tredje adventshelg! Mari.