lördag 9 januari 2010

Vårt badrum snart klart!




Jag har lovat hur länge som helst att visa bilder på vårt badrum som snart börjar bli klart!
Det känns underbart att få det klart! Sen är det detaljer som ska planeras. På Formex ska jag kolla lite extra på badrumsprylar som hängare och handukar etc.
Idag ska spegeln hängas upp och snart är högskåpet klart och det tror jag blir hur snyggt som helst. Jag skulle vilja hitta snygg toapappershållare och handukshängare. Vi har valt bort elektrisk handukstork för jag har inte hittat någon som är tillräckligt snygg! Eller jo, vi hittade en som var i vår stil när vi bodde på Hotel J men den gick inte att hitta i Sverige och då får det vara.
Nu har jag ett stort I-landsproblem till. Jag kan inte bestämma om vi ska ha en vit Tivoli eller en vit Robert radio. Ojj,vad livet kan vara svårt :)
Igår såg jag och maken en underbar film som jag måste tipsa om; The burning plain med Charlize Theron och Kim Basinger. Det är samma manusförfattare som har gjort Babel och 21 gram. En film om livet och hur ödet styr oss. Har du inte sett den? Se den och bli berörd och gråt en skvätt!
Nu ska jag hjälpa till att fixa det sista i J's rum. Tv:n ska hängas upp och nya ben ska skruvas på sängen. Sen är det bara små detaljer kvar därinne som oftast blir pricken över i:et. J vill gärna ha snygga orientaliska shabby chic detaljer i silver. Jag skulle vilja hitta snygga ljuslyktor till vägg eller hänga.
Nåja nu räcker det med mina I-lands funderingar....kylan håller oss inomhus denna helg så det får bli Ikea och Sundsvall nästa helg istället!
Brrrrr.......kram från C






5 kommentarer:

Bygatan sa...

Men så kul att få se desas bilder! Verkar bli hur snyggt som helst!!

Kranen, såå fin;))

Här har vi ägnat dagen åt ommöblering i dotterns rum. Nu har hon fått för sig att hon vill ha en bredare säng och vi har ju en sån järnsäng i gäststugan. Problemet blir vad gästerna ska sova sen då? Också i-lands preoblem, hihi.

Ha det gott!

Kram Lena

Stjärnor & Champagne sa...

Åhhh jag vill bara säga attans vad snyggt vännen. Varför har jag ett vitt och blått badrum hihi. Jajaj 98 var det poppis. Nästa hus blir det vitt. Åh vad kul med Formex...
Ha det gott.

Kram Anne

Jenny sa...

Hej!
Vad kul att få se bilder från badrummet, ser ju hur fint ut som helst!

Tivoli eller Roberts Radio..hmm svårt val, de är ju såå snygga båda två!

Ha en trevlig kommande vecka,

KRam Jenny

Västbacken sa...

Åååh vilket fint badrum. Åker du till Danmark till hösten? Tror jag gör det.

Må bra

Fånga dagen sa...

Vad härligt det är att leta sig fram till nya härliga bloggar.
Vilket vackert badrum du är på väg att få. Helt underbart med kakel runt tvättstället.
Jag ska verkligen följa dig så jag får se allt.
Kram Lena