måndag 11 januari 2010

Vackra favoriter i vårt badrum!








Vilken otroligt vacker dag det har varit idag! Jag tog en lång promenad i det vackra vädret och kunde njuta för första gången på länge eftersom Kung Bore har varit kall och bister mot oss.
Jag behövde verkligen få lite syre i hjärnbalken eftersom dagen skulle ägnas åt inventeringslistor!! ( det allra tråkigaste att göra på hela året...) och imorgon blir fortsättning för det finns många listor kvar.
Ikväll måste jag bara få varmt rekommendera filmen "The Constant Gardener" med bla. Ralph Fiennes. Filmen visas på SvT1 kl 22:55 och den är helt otroligt bra! Jag känner mig som Filmkrönikans okrönte drottning eftersom filmtipsen duggar tätt ;)
Igår körde vi Julia till Bollnäs efter ett långt jullov. Hon och Sandra hade packning för ett helt år fastän hon planerar att komma hem till helgen. ( hon är lika dålig som jag att packa :)
Vi fyllde på kylskåpet med mat, bäddade rent och tog hem julpyntet när vi ändå var där och sedan hade lillasyster sorg hela vägen hem eftersom Julia stannade kvar och hon var tvungen att åka hem med "bara oss".
Igår fick jag världens gulligaste mail från Caroline som skrev att hon hade mig som förebild när hon öppnade sin butik. Kan man få bättre betyg än så???!!!! Tack gulliga du för dina söta ord dom värmde gott!
Kramar Carina
PS:Tack för fina kommentarer ni lämnar hos mig -jag blir så glad!

4 kommentarer:

Tulipa sa...

hej!
Vilka skönheter du radar upp...sånt gillar jag...

Den filmen hade jag velat se...men jösses då sover jag nog..*ler*...
Har slitit ikväll, *pust*...

Lycka till med inventeringen!
Det är en "liten" plåga som måste göras..!

Kram Mariette

Stjärnor & Champagne sa...

Ja man kan undra vad det är som gör att man blir New England framförallt på sommaren. Vilka härliga detaljer vännen från erat fina fina badrum..... Älskar alla W & Co lyktor på dina bilder, suck....Jag lånade Winterbilden från din blogg och sparade den till tillfälle om det är ok??

Kramkram Anne

Tidsmästarinnan sa...

Hej där!
Vad härliga bilder du visar. Jag skulle trivas bra i ert badrum, det ser jag!
:-)
Jag behöver också lite syre i hjärnan tror jag, har varit hemma med febrig son hela dagen... får se om vi tar oss ut en liten vända imorgon!
Kram på dig, hoppas du fått en fin början på 2010!
Susanne

Fröken Fräken sa...

Vad underbart det ser ut i ert badrum!
Ja, usch en gång i tiden jobbade jag i butik och invetera är ju så tråååkigt! Klart man behöver ut och rensa huvudet då!