onsdag 13 oktober 2010

Chokladfabriken!




Lycklig av choklad......svaret är ja, visst kan man bli det :))
Vi fick denna underbara present av grabbarna i helgen (en del är redan uppätit ;))
Jag kokade varm choklad på Chokladfabrikens drickchoklad och den smakade precis som när man var liten! De godaste chokladbitarna är tyvärr uppätna men det var salmiak kola med mörk choklad och flingsalt!
!
Idag har jag haft en "mellanmjölkdag" som min dotter uttrycker sig när man har haft en tråkig dag.
!
Jag måste berätta en underbar berättelse som hände här hemma. Jag är som vanligt totalt virrig och kommer ihåg mindre än vanligt. Maken sa åt mig att komma ihåg att dra ut kabeln till kupévärmaren i bilen!!!! Kom jag ihåg detta!! "NOT"
!
Glad i hågen körde jag iväg med kabeln hängandes utanför bilen och inte ens när en hantverkare vinkade och pekade åt mig gick det upp
vad jag hade glömt att göra. Det var bara att bekänna för maken när kvällen kom.
Hela familjen låg i sängen och snackade och då passade jag på att säga att jag hade något att bekänna! (dessutom såg jag väldigt skamsen ut) och då utbrister Molly :
Har du ett till barn???
Nä, det har jag inte.....och då är hon snabb att fråga :
Har du legat med någon annan????
Men snälla rara barn vad får du allt ifrån!!!!
Men jag kan säga, att det jag hade att berätta om kabeln var väldigt snällt och oskyldigt när Molly hade frågat klart och det blev väldigt odramatiskt eftersom vi höll på att skratta ihjäl oss. Ja, ibland vet man inte riktigt hur dom små liven tänker........
!
Kramen på er!
Carina


4 kommentarer:

Handplockat sa...

Mumseli mums mums
åh vad du inspirerar =)
hur mår min kompis?

Nu har jag beställt etiketter av din vän igen!
Har du beställt några knappar?

Vart i fridens har du hittat köksmöbeln som du har i annonsen i inlägget innan ???

Snyggo Kramen =)

Graadskan sa...

Hahaha! Ja du, man kan aldrig veta vad som poppar ur de små munnarna...

Härligt med choklad! Vore gott ikväll!

Kram Camilla

Tantbruns sa...

Hahaha underbara kommentarer:-)
Kramen A

Cathrine sa...

Du är inte ensammen om denna fadäs. Men då hade du tur att inget gick sönder förutom sladden kanske. Själv lyckades jag med att slita en bita av kofångaren och sldden satt kvar i väggen :-)

Ha en fortsatt trevlig dag!