torsdag 8 juli 2010

Molly herself



För en tid sedan skrev jag om underbara barnkläder från Pomp de Lux och känner att jag bara är tvungen att visa lite som inhandlades. Molly fullkomligt älskar dessa plagg!
Det känns som det blir en "dyr" höst när den kollektionen ska inhandlas ;)
!
Idag har vi en riktigt mysdag, eftersom solen lyser med sin frånvaro så ska det plockas ihop på altanen och fixas lite! Funderar skarpt på att baka en rulltårta till kalaset med någon fräsch fyllning. Här på Åkernvägen frossas det i jordgubbar flera gånger per dag. Min personliga favorit är just nu turkisk yoghurt med honung och skivade jordgubbar. Den kombon är ljuvlig!!
!
Igår grillades det här igen (!) och eftersom vi är livrädda att köra samma recept så blev det fyllda lycklingfileér på grillen samt färskpotatis i ugn med smör/olja samt färska örter och flingsalt. En underbar smak tillsammans och en kall sås med creme fraiche blandad med fetaost och röd fin hackad paprika toppad med salt/svart peppar.
!
Just nu står Julia och stampar och vill iväg på PW så det är bara att dra på sig träningsdojjorna!!
!
Ha en skön eftermiddag!
Kram Carina



5 kommentarer:

Mot nya äventyr ! sa...

Hejsan !
Vilka jättefina kläder !!
Förstår att hon älskar dom !
Ha en fin dag ! Helen :0)

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilka härliga kläder. Har själv inte handlat någonting från dem tidigare. Funderade just på om det var bra kvalitet? De verkar fina!

Jasså du har handlat från Butiken du? Har du varit här nere då eller? :)

Själv har jag jobbat min sista dag idag och nu väntar fem veckors föräldraledigt. Såååå underbart!

Kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Hahahahaaaaaa jag tror jag dör...Psst Molly är lovely, hälsa det/ Kramkram A

Handplockat sa...

o m g jag tror jag svimmar... förstår om snyggmolly och mammamuuu blir gaaaalen i de där plaggen tur att min maja är fjortis nu =)

Jag tror hur knasigt det än känns att jag måste beställa hem mera Greengate trots att det är så nära till mässan ... nästan allt äer slut och kunderna frågar efter massor... har du kollat in vinterkatalogen online
MEEEEEEE LIIIIIKE

Lotta har bokat hotellet i danmark!!! ska jag maila dej de flighter vi har bokat?
sedan stannar jag i sto mellan formex och formland så vill du haka på modedagarna de där dagarna mellan mässorna och njuta av huvudstaden så hojta till
har hyrt en lgt med utsikt mot tegnerlunden!!!!

kram kram

marianaskeramik sa...

mmm det lät gott med turkisk´yogurt.....måste ju prova då!
hihi
ha de gott i värmen
marianaskeramik