lördag 31 juli 2010

Min underbara Julia

Tänk att världen snurrar på fast vi här hemma tar en dag i taget för att komma över den värsta sorgen. Min vackra Julia har i dagarna fyllt 17 år och vi har gjort vårt bästa för att hennes födelsedag skulle bli den allra bästa. Hon var nämligen farfars jänta på alla sätt och vis. Det är ju något speciellt med det första barnbarnet och här var det så att Julia hade en speciell plats i farfars hjärta.
!
Det har gått OK att jobba i butiken även om mitt fokus har funnits på min familj.
Jag och Julia hade en mor/dotter dag i Gävle och shoppade loss och lät tankarna vila denna dag.
!
Sedan har vi haft en magisk kväll på Stene Gård med Lars Winnerbäck / Laleh / Ane Brun och alla 3 artisterna bjöd på en underbar kväll. Tårarna flödade fritt denna kväll med alla sorgliga texter men det var ändå en skön känsla!
!

Jag har precis bokfört klart och ska börja planera inför kommande Formex och alla inköp som ska göras. Vi har massor med saker som ska fixas innan dess och delar av semestern går åt att fixa med att flytta hem Julias saker från Bollnäs ( hon flyttar hem i höst för att plugga på hemorten!! ) och sedan ska vi försöka hinna med några skojjiga saker som Furuvik och ut och äta lite god mat . Molly måste också få ett fint avslut på sitt sommarlov och vi måste planera in att göra roliga saker också med tanke på vad som har hänt. Som sagt så tar vi en dag i taget för att se hur vi mår och planerar semestern efter dagsformen.
!
Det som gör mig mest ledsen är att se min make så förtvivlat ledsen och olycklig. Jag ser till att finnas där så att vi kan gråta ut och prata om det så fort det behövs men jag vet ju samtidigt vilken tid man behöver för att gå igenom alla faser i sorgen.
!
Tack alla goa vänner som gjorde Julias dag till en fin födelsedag och tack för alla varma fina hälsningar jag har fått av er via bloggen!!
Stor kram Carina

Inga kommentarer: