lördag 3 april 2010

Jag gillar pistage!



Skönt med påskafton! Julia är ute på äventyr medan maken , myself och lillskrutt, ja, hon med prickarna njuter av kvällen. Den här dagen var allt annat än lugn så det blev en lång tupplur på eftermiddagen.Butiken myllrade med kunder idag!! Idag lagade Julia middag åt oss , det kändes hur lyxigt som helst! Bara att sätta sig vid dukat bord. Färsk pasta med kycklingfile och soltorkade tomater i god sås.
!
Här vankas det Sias pistageglass. Ni har väl inte missat att Ben&Jerrys har kommit med nya smaker iaf , en så länge. Jag tror den heter Fairly Nuts. Den avsmakades här på Skärtorsdagen. Mumsigt som vanligt!
!
Jag bara måste visa de underbara påskäggen i glas. Färgerna är vackra och söta band så det är ren fröjd att hänga dom i riset!
!
!Imorgon kommer dom äntligen med högskåpet till badrummet och sedan är det bara listerna och då är det klart!!!! Efter x antal år....lovar att visa bilder på skåpet...resten
!
Idag var Lisen Forslin,matskribent, in i butiken och jag lovade henne att länka till deras läckra receptsidan. (Hon har lånat rekvisita av oss till en av hennes kokböcker.)Besök gärna denna underbara sidan och låt er inspireras av härliga recept och vackra bilder. Den heter LeParfait , hon har lovat att den kommer att uppdateras oftare hädanefter! Jag vet att det är många redan som har sett den men alla ni som inte har kollat in den gör det!!
Nu är det glasstajm!!
Kramar till alla!

1 kommentar:

Karin Lindström sa...

Åh, jag gillar också pistage *ler*.

Tusen tack för din rara hälsning, jag blir så glad! Tänk att AiH ville ha med mig, jag tjoade högt när de hörde av sig. Det är ju såklart smickrande;)

Men blev er resa inställd, vad synd. Fast man kan ju inte rå för sjukdommar och stackars henne, det är inte roligt med vattkoppor. Min treåring har inte haft det är tyvärr. Det brukar ju bli lite lindrigare när de är mindre!

Hoppas nu att ni får en riktigt mysig Påskhelg trots sjukdommar. Här har vädret varit underbart idag, det är nästan för bra för att vara sant;)

Många kramar Karin