torsdag 25 februari 2010

Längtar redan tillbaka!



Äntligen ett livstecken från lilla jag. Man kan säga att jetlagen har lagt sig och det normala tillståndet har infunnit sig trots sibirisk kyla! Jag tittar på bilder och längtar redan tillbaka.
Thailand är det land som man lätt blir förälskad i ,det leende folket, maten, värmen och milsvida stränder som breder ut sig. Vi har njutit i 2 veckor av sol och lugn. Nästa resa blir troligen till Koh Chang och Koh Tao. Skulle jag mot förmodan bli politiker skulle jag genast införa flera friår eller lägre pensionsålder (mycket lägre!!!) så jag kunde spendera tid på denna breddgrad och ha sommarbutik i typ Båstad eller Gotland!
.
Tjejjerna på Kardemumma har som vanligt varit superduktiga och det var så mycket fint som kommit hem! Jag hoppas att min energi räcker ett par veckor så jag kan fixa lite hemma och göra om lite :)
.
Det har hänt något med temperaturen ute ikväll.tack och lov! Kanske kan man ut och promenixa lite i helgen. Nu ska jag gå och kramas med Julia. Jag har längtat efter henne dessa 2 veckor så jag trodde jag skulle gå sönder. Tänk att kärlek till ens barn kan vara så stark och innerlig! Min familj betyder verkligen allt för mig och utan dom är jag abslout ingenting!

.
Jag måste bara komma med ett filmtips (det var ju några veckor sen sist ;) Allt för min syster. Och du, ladda med näsdukar! Inte ett öga var torrt!
.

Godnatt och på återseende snaaaart!
Kram Carina

7 kommentarer:

Tantbruns sa...

Underbara bilder...förstår att du längtar tillbaka:-)

Handplockat sa...

Sawadee Kaaaaaa
och välkommen HEM
du är garanterat som en pepparkaka =) förstår att ni haft det underbart!
Vi ligger i startgroparan och ska boka pvårens Thailandstripp men först ska makens RESTSKATT betalas.... men jag vill helst boka IDAG -37 i flera dagar men idag är det "BLIDA" och bara -27

Saknade dej i Danmark (vi åkte till Århus en dag MUMMA sedan hittade vi ju massa affärer i "vår hotellstad")

Tänk snart är det AUG igen!!!!

Skynda dej att visa allt snyggt du köpt in som har annlänt (kul att se om vi handlat samma =)

kramen från en grönblekfis

Titti underkalas-eken sa...

Åh vad härligt ni ser ut att ha haft det!! En resa till solen och värmen skulle sitta fint nu i slutet av vintern, man känner att batterierna verkligen behöver laddas! Thailand har jag aldrig varit i, men det ser ut som om man skulle börja lägga undan till en resa kanske till nästa vinter i alla fall? :D

Graadskan sa...

VÄLKOMMEN HEM!!

Ser att ni haft det underbart - vem är förvånad?!? Thailand är verkligen fantastiskt!

Synd att du itne bor närmare, du hade varit mer än välkommen på fika!!! :)

Här hos oss har snön börjat töa idag. Yipiee!! Våren är i antågande (struntar i rapporter som säger kallt och mer snö i nästa vecka)! Fast det ÄR skönt att gardera sig med semester på varmare breddgrader! Hihi...

Har just varit och köpt massa bomullsgarn, för nu ska jag börja virka bakverk! Har kollat på det länge, men inte testat... Förrän NU!

Hoppas vi hörs snart igen!
Kram Camilla

Anonym sa...

Åååh det såg verkligen helt underbart ut. Jag och min man var i Thailand innan barnen (vid två tillfällen) och det var verkligen magiskt. Förstår att ni haft det så skönt, vilket du/ni var väl värda!!! Och nu tillbaka till verkligheten, snö och slask. Kanske inte lika roligt som Thailand men du har ju ett roligt arbete att gå till :o))

Ha en go helg!

Kram Anna

NeMa Design sa...

Ja det ser ut som ni haft en helt underbar tid!! Jag blir såååå "avis".....Och jag hoppas att du blir politiker för jag vill oxå ha meeeeeer ledighet på varmare breddgrader :)

Ha en gó helg & Kram Malin ♥♥♥

IKT i min vardag sa...

Jag hoppas att jag kommer att åka till Thailand någon gång i livet. Verkar vara rena himmelriket...

Nu njuter jag av att det töar istället ;)

Kram Linda