fredag 5 februari 2010

madley, in love with you!



Det finns så många söta märken på Formex och ett av dom är dessa! Vi har handlat till och från hos dom under årens lopp. Kolla in dom söta banden som vi kommer att få in senare i vår. Förutom en massa trevligt zink så har de ju underbara små flaskor och vaser som är tänkt att knytas och hängas upp i olika zinkkronor med söta snittblommor. Som sagt så kommer vi att packa upp detta senare i vår. Här råder det full vinter med massor med snö och tack och lov ingen kyla!




Den här veckan har det rasat in leveranser. Vi har fått Lisbet Dahl, Bruka, Linum, Kalasfårm och Cult och massor med ljus och servetter. Hittade massor med Cath Kidston servetter på mässan som var hur bedårande som helst. Nu är det iaf färdigskyltat i de stora fönstren!
Och idag ska jag vara effektiv och packa upp massor så det blir fint till helgen! Till veckan bör det komma godsaker inför alla hjärtan och underbart vackra smycken är på ingång! Håll ögonen öppna!



Anledningen att jag har varit lite frånvarande de sista dagarna är att vi har bokat resa till Thailand! Vi bokade flygstolar i onsdags och har hållit på att trixat med schema och personal och igår bokade vi de första nätterna när vi kommer ner. Man får tyvärr de bästa priserna via internetbokning och då finns det ingen anledning att vänta tills vi komme ner. Vi kommer att spendera de första 4 nätterna i Khao Lak på ett ställe som såg ljuvligt ut även minibussen är bokad så det blir hämtning direkt från flygplatsen. Det känns himla skönt för jag vet hur trött man blir efter denna flygresa. Våran Julia har valt att stanna hemma denna gång eftersom hon har för mkt. plugg och vi kommer att sakna henne enormt.



Ikväll blir det packning för hela slanten och pussning av Julia så att vi klarar oss i 2 veckor. Tack o lov att det finns internetcafeér överallt därnere. Julia har gjort iordning en önskelista så det är bara sätta igång att shoppa så fort vi har blivit av med jetlagen.
Det ska bli ljuvligt att besöka Thailand igen. Sist var vi och bilade i Florida men för 2 vintrar sedan var vi Koh Chang och det var en underbar semester. Det thailändska folket ger så mycket värme och glädje. Man blir varm i hela hjärtat av deras leenden. Nu ska jag fylla mitt hjärta med leenden. Du vet väl om du möter någon utan ett leende ge ett av dina ;)
Då blir vardagen så mycket trevligare!



Till sist, om det blir glest mellan inläggen de närmaste 14 dagarna vet ni varför! Då njuter jag av sol och bad och datorn krånglar. Men blir det några inlägg så njuter jag också men då funkar datorn perfekt! Jag önskar soliga vinterdagar till alla er som är hemma.
Ha en skön helg!
Sawadee kah :)

5 kommentarer:

Graadskan sa...

Åh, så fina bilder! Kan säga att jag är fullständigt förälskad i banden på första bilden!! Så fort de kommer in måste du lova att skicka till mig, snälla!?!

Så härligt att åka till Thailand! Blir säkert helt fantastiskt och ni är väl värda det allihop!!

Själv håller jag på att handla kläder till tjejerna, som de kan ha när vi åker till USA i tre veckor i april! Det ska också bli skoj... ;)Hehe...

Ha det nu så himla bra, så hörs vi när du kommer hem igen!

Många kramar Camilla

Bygatan sa...

Idag kom handduken fram, tusen tack!!

Önskar en trevlig semester!! Det låter jättehärligt!

Kram Lena

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så mycket fint och läckra tygband, och de bilderna med rosa hyacinter i zink, så läckert! Tack för titt av formexmässa, extra kul då jag inte ville/orkade/hann gå i år. Bedårande små börsar av Lisbetrh Dahl!

Ha så jätteljuvligt på eran semster!! Mari.

Jenny sa...

Hej Carina!
Tack för den superfina vinsten som kom med posten igår!! Mmm vad gott det luktade, jag älskar jordgubbsthé:)

Vad mycket fint ni får in i butiken!! Jag har en fågelmatare i zink från Madleys som jag tycker är så fin.

Vad härligt med en resa till Thailand!! Njut så mycket ni bara kan av solen och värmen!

Ha det bra så hörs vi när du är tillbaka (brunbränd och utvilad:))!

Kraam Jenny

Brunkullan sa...

Så jättesöta band! Älskar sånt:)

Och grattis till vinnarna i tävlingen!
Susanne