söndag 26 augusti 2012

Äntligen höst....




Vilken otroligt skön helg vi har haft i stugan! Jag har varit fylld med energi och plockat massor med hallon i snygga förpackningar från Rice. Bara att frysa in direkt :)
Molly hade med sig sin söta kompis Emma och dom har haft hur skoj som helst.....både i cybervärlden och i naturens värld....fisket har varvats med datorer. En underbar kombination!
Maken och jag har jobbat på i gäst stugan. Nu sitter det nya taket på plats och det är grundmålat. Fönstren har jag fixat fina efter målningen. Putsat och skrapat bort extra färg....dötrist må jag säga...men nu har vi gjort klart de stora och vi har ett litet kvar! Vi fick med oss en massa möbler upp också. Matbord som ska målas om och min morfars gamla säng som han hade när han var liten....och en stor trären koffert som jag har fått av honom. Den kommer att funka underbart till förvaring! Jag är ju så himla nyfiken att montera upp våningssängen som kom nu i veckan!! Nästa steg blir iaf att måla golvet i det lilla sovrummet och efter det kan vi börja möblera och pynta där inne! Längtar hur mycket som helst att få sätta tänderna i detta projekt!
Det är ju det här som är belöningen för slitet! Nu väntas det en bra film och en god glass.
Ha en skön kväll!
Kramar Carina

Inga kommentarer: