måndag 16 juli 2012

Semesterns sista dag!




Japp, igår var min sista semesterdag. Summasummarum är att jag har hunnit massor men det tack vare det dåliga vädret! Jag har målat och målat och fixat! Gulliga Malin och hennes händige & trevlige make har fixat fönsterbrädor åt oss så nu har jag strax målat klart dom! Nu ska de bara monteras! Det ska bli så himla skönt att få klart! Sedan har maken snickrat en torkställning som snart är färdigmålad! Man måste ju vaiera den vita målningen! Annars har det varit panel målning i massor för mig! Nu återstår golven bara som ska bli vita! Måtte jag aldrig återfödas till målare!!

Igår var vi till Furuvik på en heldag med familjen Hero. Dagen började med hällregn och grå himmel. Ju oftare jag kollade på vädersajterna ju mer regn lovades!! Tom. en klass 1 varning med regn samt åska över Gävle! Tur att det finns regnställ och stövlar  :))) men humöret var på topp hos oss alla och vädret vände och blev riktigt fint och inga köer till några karuseller! Alla barn åkte allt de bara kunde.
Det var slush, sockervadd och tombola för hela slanten men nu får det vara slutslabbat på ett tag!

Jag fick iaf åka och hämta ett nytt matbord i Furuvik som jag köpt via Blocket! Åhhhhh,vilket hus vi kom till.
Sekelskifteshus alldeles vid havet med gäststuga och egen brygga och allt var nyrenoverat i minsta detalj. Där hade jag gärna stannat en stund. Mycket vackert och smakfullt! Bilder kommer det nya bordet längre fram!
Nu måste jag försöka sälja mitt bord samt stolar!

Nu ska ner och jobbas lite med den min dotter Julia. Det ska bli så himla skoj!
Kram på er alla!
Carina
PS. Tack kära lilla syster för att du hjälpte mig att tapetsera. Det var guld värt!

Inga kommentarer: