lördag 20 augusti 2011

Lite filmtips denna tråkiga lördag!







Jag bara måste tipsa om dessa ruskigt bra filmer som jag har kollat på de sista kvällarna.
Trust är en skrämmande historia om en tonåring som knyter kontakt via internet med vad hon tror är en jämnårig kille och dom stämmer träff. Det är skrämmande vad som kan hända med våra barn och hur mycket knäppisar det finns som utnyttjar situationen. Clive Owen är lysande i denna roll. Den andra filmen handlar om ett par och deras förtvivlade sorg att förlora ett barn och hur olika man sörjer. Det är också bra skådisar i denna film, Nicole Kidman och Aaron Eckhart. Mycket sevärda båda två , det gäller att ladda med en massa näsdukar! Ibland är det så himla skönt att få gråta ur sig en del (tycker jag i alla fall)
Nu ska jag lägga lite ordrar samt sy lite på eftermiddagen. Jag har provsmakat makens chilipoppers som han har testat att göra efter lite olika recept. Smarrigt värre!

Från en glad men mör målarkludd!

1 kommentar:

Tidsmästarinnan sa...

Hej du sköna inspirationsböna, jasså du är målarkludd nuförtiden :-)
Vad kul!
Hoppas ni har haft en skön sommar. Här i stockholmskrokarna känns det som att den har tagit slut tyvärr, men det kommer nog sköna varma dagar igen tänker jag.
Kram kram
Susanne