måndag 9 juli 2012

Längtar efter en solig sommar!




Vaknar till ännu en regntyngd dag......när ska sommaren vilja närvaro hos oss! Jag var så himla glad i fredags när vi kom hem och det var en ljuvlig dag med värme....vi satt ute hur länge som helst
Igår kväll så hade Molly och ett gäng glada tjejer Halv Åtta hos Mig -tema med trerätters middag.Regnet stod som spön i backen men vad gjorde det när alla ljus & lyktor var tända! Nu är det första kalaset avklarat och nu får vi vila ett par veckor innan Julias kalas. Och sist min födelsedag....
Idag ska vi hämta kaminen som ska stå i lillstugan. Det ska bli så härligt när den är installerad för då kan vi måla det stora rummet en sista gång samt golvet och börja med detaljerna som så klart är roligast!
Ska spana efter några schyssta sängar också idag och klura vilken sänggavel som blir bäst i det stora rummet! Våningssängen är ju redan beställt till det lilla rummet och där får det inte plats med så mycket mer saker! Det är så himla skoj för min morfars gamla säng kommer att få plats i stugan och min mormors gamla spegelbyrå också....vackra möbler som vi inte har plats för i vårt hus!
Jag hoppas att jag kan bjuda på lite bilder i från lill-stugan snart nog :)) Både före och efter bilder!
Kram från lilla mig!

PS. Bilderna är ju såklart på mitt enda köp i Turkiet. Mina guldfärgade flipflops. 
Jag rekommenderar varmt det senaste numret av Sköna Hem.....så många fina sommarhem!

Inga kommentarer: