onsdag 22 september 2010

Glasklart så klart!


Jag har ju tidigare lovat bilder på mina loppisfynd. Ofta så skriver jag att jag ska visa bilder men glömmer tyvärr bort när något annat skoj dyker upp :) Det är så himla typiskt jag.
!
Men ibland så glimmar jag till och håller fokus kvar på det jag lovat! Så det är bara njuta för det är sällan det händer att fokus finns kvar fler än en dag!!
!
De små likörglasen betalade jag 25:- styck för antikmässan för ett tag sedan och står på silverbrickan som jag gav en tia för. (ett kalasfynd,tycker jag ;)
!
Som jag visat tidigare så är jag svag för pressglas , så det var ingen slump att dessa skålar fick följa med hem ( 20:- spänn för båda!)
Vackert glas kan man inte få för mycket av om ni frågar mig men undvik att fråga min man för han tycker lite annorlunda ;)
v
Imorgon bitti ska jag ner och fika med mina tjejjer på butiken. Bullar eller mackor,hmmmm vad ska jag bjussa på?! Det beror på samvetet i morgon....... Egentligen skulle jag behöva bjuda på både bullar & mackor för dom jobbar som små illrar och jag sitter hemma och vill inget hellre än att hjälpa till (men det känns mer som jag "stjälper " till justnu!) Vill mycket och kan så lite...mitt nya ordspråk....nä, imorrn ska jag ta och försöka lämna massor med energi kvar som jag har samlat på mig....massor med positiv energi.... men nu blev det lite väl flummigt...
Sussa gott!
Kram Carina


4 kommentarer:

Graadskan sa...

Bjud på både mackor och bullar - såklart!!

Fina glas du visar!
Jag kan vara precis likadan. Skriver i ett inlägg att jag ska visa bilder från något, som jag sedan glömmer helt... Illa!
Får bättra mig på den fronten!

Sov gott du med!
Kram Camilla

Unknown sa...

Vilka fina fynd du har gjort! Pressglas är fint tycker jag också o anser själv att man inte kan få för mycket av ☺ Njut nu av fikat o va snällt att du bjuder dom, fin gest! Ha det så gott. Kram Lenita

Vita Lyckan sa...

Ibland kan man hjälpa till mer och ibland får man nöja sig med att sprida positiva tankar omkring sig. Och der verkar ju du vara bra på!

Väldigt mysig blogg du har!

Sirpa sa...

Hej!
Blev det bullar eller mackor?
Så mycket fina glas...nej, man har aldrig för många!
Har en trevlig torsdagkväll!
Kram Sirpa