torsdag 21 oktober 2010

Hösten är vacker...





Ikväll har vi varit och lagat den godaste italienska maten ever..... Vi fick göra egen pasta (mycket enklare än vad man tror....) mozarella/tomat/sardell fyllda citroner, ricottapaj med kryddgrönt, ost/mortadella fyllda kycklingfileér, endive/fänkål/apelsin sallad samt bruschetta med picorinoost och karamelliserad rödlök. Och grädden på moset blev det ugnsbakade fikon med nöt/honung/amaretto/kesellafyllning och en liten espresso.

Det var en mycket uppskattad julklapp tjejjerna fick (och jag ;)) av Kardemumma. Jag har skrivit om Lilla K i Bollnäs förut och tycker att det är ett riktigt smultronställe. Allt är så genomtänkt och med hjärtat på rätta stället!

Imorgon bär det av till hufvudstaden och bröllop. Maken och Julia ska sjunga & Molly ska vara brudnäbb. Och jag själv ska bara njuta och vara stolt som en tupp!!

Snart är det dags för tävling!

Tills dess, sov gott och ha en underbar helg!
Stor varm höstkram
Carina

2 kommentarer:

Gölin sa...

Tack själva Kardemumma-tjejer! Det var kul att ha er hos mig! Och attans vad god mat ni lagade. / Gölin

Graadskan sa...

Lilla K låter som ett riktigt trevligt ställe! Väldigt trevlig present att ge bort (och få vara med och dela...)!!

Hoppas att ni får en fin helg i Stockholm! Själv njuter jag av att ha mannen min på hemmaplan igen!

Kram!