onsdag 9 december 2009

Jultider trots grön vinter


















Jag måste ju skärpa mig nu! Inte ett enda inlägg på hela december..... Idag har jag iaf fotat en del så det kanske blir några inlägg till denna månad. Vi har gröna gräsmattor och det ca. 5 plusgrader och julkänslan är liksom inte på topp. Jag tycker att det nästan ser overkligt ut när man ser alla adventsgranar med belysning ute på gröna gräsmattor och spöregn.
Jag antar att det fler än jag som har samma känsla. I helgen har vi haft underbara goa vänner på besök. Min söta väninna K hade med sig det vackra hjärtat i mossa som hon har pysslat själv. Hon har så himla gulligt hemma hos sig. Det finns en enorm hemkänsla där och man känner sig alltid välkommen hos dom. De andra bilderna visar lite julkänsla hos mig som jag fixat trots brist på snö och kyla! Igår var makens jobbarkompisar hemma hos oss på mat och dryck. Vi blev bjuden på vietnamesisk mat och maken hade fixat tiramisu och cheesecake till dessert. Mycket mumsigt var det!
Nu har vi handlat det mesta i julklappsväg och det känns fantastiskt skönt. Jag tror jag hinner kika lite i Uppsala i morgon efter besöket hos handkirurgen på Akademiska. Jag tror inte att det blir någon operation innan jul tack och lov!
Lovar ett nytt inlägg på fredag med fler bilder hemifrån mig....
Kram C


2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej C!
Nu var det ett tag sedan jag kikade in här hos dig:)

Vad mycket fint du visar, speciellt den söta prickiga grisen!

Ha en trevlig kväll,

Kram Jenny

Handplockat sa...

Helloooo Darling =) kollade min mail idag och jag hade fått ett av vår prima ballerina hon hälsade och undrade lite på vilket hotell "vi" skulle bo på när det blir formexdax kanske vi borde sammanstråla vi fyra då =) hon var så tacksam över husen tipset och har redan nästan sålt alla =)
hennes mail fick mej såklart att tänka på dej och L8 och då har du samtidigt skrivit rader hos mej =)

Denna vecka har vi haft försäljning "som vanligt" (lite förvånad faktiskt - ingen rusch men i Piteå butiken kan man nog säga att det har börjat så smått faktiskt...

Njuter av dina härliga bilder och ler extra åt vissa som vi köpte i Danmark =)

Du den där brädan med text som du hade i "Grattis maken" inlägget är det ngt du säljer eller kan beställa åt mej jag skulle vilja ha en själv den är UNDERBAR =)

Håller tummarna ang uppsala besöket / sköt om dej
U are 1 of a kind