tisdag 20 oktober 2009

Kärlek till Molly!











Tänk att man kan bli förälskad i vissa märken, kläder, skor, väskor ,smycken och prylar. Jag känner mig en smula ytlig och har hur många I-lands problem som helst när jag visar saker som jag är kär i. Nästan varje dag drabbas jag av denna kärlek och har stora frågor som vilken färg jag ska välja.... och naturligtvis är jag ju dessutom duktig att belöna mig själv så en och annan sak får ju såklart följa med mig hem! Och visst går det ju att shoppa sig lycklig och den som säger annat har aldrig riktigt fått shoppa sig lycklig ;)
Nu är gipset väck och sakta börjar jag komma tillbaka till mitt rätta jag (så jag kan jobba och ha koll i minst 100 knyck) Det har varit en läskig känsla att inte ha full koll på allt och dessutom inte klara av saker som är helt självklara när man är frisk! Jag är minst en erfarenhet rikare och fått ett långt ärr på köpet och sist men inte minst minskat bra många kilon runt midjan (kan det vara magkatarren eller var det GI kosten innan operationen) Hur som helst har jag kunnat dammat av några gamla trånga jeans som just nu sitter som ett smäck :)!!
Jag återkommer med mer bilder från butiken snart. Vi har packat upp ett och annat nytt märke! Igår packade vi upp vita gummistövlar med svarta snören till PANGPRIS 199:-, så skynda in och prova dom. (samma modell som jag visar i svart). Det svarta &-tecknet inhandlade jag i Florida för ca. 100 kronor, ett riktigt bra fynd tycker jag!
Sist men absolut viktigast ,så ni som känner mig allra bäst vet att den största kärleken är inte klädmärket Odd Molly utan min minsta sötnos som just heter Molly (!) och naturligtvis lika stor är den kärleken till min Julia. Så helt superytlig är jag egentligen inte men det är såååå befriande att ha många olika sorters kärlekar i livet. Huvudsaken är ju att man vet vilken ordning dom kommer i! Barn och man först sedan shopping eller......hur var det nu.....
Kramar i massor från en Ogipsad C




10 kommentarer:

Matilda K sa...

Exakt just den koftan skulle jag vilja ha...läcker!
Härlig Elvis story btw : )
Kram
Matilda K

Bygatan sa...

Så skönt att du är på benen! Underbara bilder på Odd molly och de svarta stövlarna är så söta med rosa band!
Är det du som har koftan på dig?

Tänk att man dras till vissa färger beroende på årstid.

Kram Lena

Västbacken sa...

Tänker på dig.

Kramis

Lotta

Tin sa...

HiHiHi du är för mysig!!!! :D
Gillar ditt sätt att skriva här i bloggen!
Roligt att höra att du är på bättringsvägen efter operationen!
Längtar efter bilderna från butiken.
Kram Tin

Handplockat sa...

Men så häääääääääärligt är du gipsfri nu! G R A T T I S - så skönt. just nu är vi väl inne i en av årets roligaste och (mest utmattande tider...) visst är det härligt! nästa vecka torsdag öppnar Lotta sin nya butik =) och jag har som vanligt 10000 järn i elden (hör av mej om ett projekt)

Mailar dej om Coscos smyckena

hör av dej om dina nya "mäklar produkter" kommer så vet jag att de är i antågande.
ha nu en alldeles fabolööös Onsdag du världens bästa Kardemummaenergikick

K R A M E N

Västbacken sa...

Jag har en leverantör som levererar jättefina lampskärmar men har du en med fötter och allt?

kramis

Hanna sa...

Snygg kofta, och stövlar, och & tecken!!!
Visst är det väl härligt att shoppa :) Alldeles för länge sen jag gjorde det nu... blir Gävle till helgen, kanske ska unna mig lite då :P

Oj, sy kläder... det har nog inte jag gjort sen syslöjden på skolan! Lycka till! Visa bilder sen :)

Ha d gott!
Kram Hanna

♥ Fyra årstider sa...

Tur att inte jag har butik..skulle ta hem allt.
Kram Lotta

Anonym sa...

Önskar att jag bodde närmare dig så jag kunde besöka din fina butik.
Vad är det för magiskt med prickar egentligen? Jag också bara ääälskar prickigt...
Underbar kofta!! Vill också ha en sådan.
Ärr, ja dom är inte alltid så roliga men man lär sig att leva med dom som tur är. Jag har mitt ärr i ansiktet, hade gärna bytt med dig ;o)

Kramisar Anna

Fröken Fräken sa...

Skönt att slippa gipset, kan jag verkligen tänka mig!
Själv är jag väldigt obrydd i märken, det kan snarare vara tvärtom, ju mer uppmärksamhet något märke får desto mindre vill jag ha det.. men Odd Molly har verkligen skapat ett helt annan stil på kläder, sådant är skoj!