onsdag 21 januari 2009


Formex 2009

Nu har jag kommit ur "inköpsbubblan" från Formex. Jag håller med många som besökte mässan, att den inte var lika skojig och inspirerande som vanligt. Det var färre besökare och färre montrar. Men nog fanns det en och annan höjdpunkt här och var. Watt & vekes nyheter måste ha gjort alla glada. Deras monter var fylld med massor med nytt och dom visade både pasteller,vitt och färglada karamellfärger. På torsdagen träffade Anna jag från den mysiga bloggen Styling a la Anna, hon gör helt underbara blomsterarrangemang. Vi hade en jättetrevlig fikastund. Det gör jag gärna om, Anna. Jag känner mig oerhört nöjd med alla bra inköp som vi har hittat. Tyvärr hann vi inte med alla showrooms som håller till på stan , men det kan vi handla senare i vår. Vi käkade & drack gott båda kvällarna och hade äran att käka med Malin en kväll ,som hade mycket skoj att berätta. Lördagkväll träffade vi Tony som vi ska resa med (berättar mer snart) och Maria som är bästis med T. Båda två är så himla roliga och mysiga att träffa och lyssna på. Idag kom första leveransen som vi beställde på mässan, det tackar vi för eftersom det är så tomt i butiken just nu.

Nu ska jag gå och natta mig själv så jag vaknar utvilad någon gång denna månad!

Gonatt kramar C

25 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Halloj!
låter som att ni har haft bra dagar på mässan, men jag får intrycket att flera andra håller med dig om att den var lite tunnare än vanligt (själv har jag aldrig varit där).
Vad häftigt att du har jobbat med Cult Design!!
Kram och go'natt!
Susanne

Anonym sa...

Halloj! Ja det gör vi om!! Hojta nästa gång du åker till "storstan" ;-) Klart du får länka till mig! Ha det gott! Kram!!

Designe sa...

Det var verkligen en klatschig bild från mässan! Årets tema!:)

Synd att jag inte visste hur du såg ut, kanske har sett dig på mässan men inte visste att d var du! :) Det var trevligt! Många säger som sagt att d var tunnare än vanligt men för mig var d ju första gången och jag tyckte det var mycket men inte superinspirerande!..d kändes inte som så mkt nyheter. Men..gillade i alla fall C-hallen bäst, där blev jag ändå tokinspirerad! :) kram

♥ Fyra årstider sa...

Låter roligt med formex.
Kram Lotta

chokladblomma sa...

Vilken fin blogg du har!! Tur att du hittade till mig, så att jag kunde hitta till dig!!
På återseende!
Kram

Marie sa...

Visst är det fantastiskt kul att besöka Formex, men den här gången tyckte jag att man hade sett det mesta förut. Jag har ju ingen butik som jag måste handla till, så jag tycker nog att det allra roligaste var att träffa alla bloggvänner som man har lärt känna. Håller med om att Anna är supergullig!!!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Graadskan sa...

Jag hade gärna besökt Formex, även om många verkar vara lite besvikna... Så, vill du ha sällskap från västkusten nästa år, kan du väl hojta?

Kram Camilla

Handplockat sa...

Nej det visste jag inte
Det låter klokt...
Mera lättsålt för sia så antar jag.

Ha en toppen fredag

Kathys Home sa...

Hejsan, visst är det väl mysigt att få komma iväg va :-) Skall bli såå välbehövligt och skönt. Startar med en liten spabehandling i morron..Vart skall ni själv resa? Å så kul att du träffade syster min på mässan..Nu skall jag ta mig lunch..Ha det gott..kram kat

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Härlig bild med härliga färger, som en vitamininjektion :-)

Spännande att få se dina inköp från mässan...

Kram

timelesshome annika sa...

Hej vill bara säga hej och att jag hittat till din blogg. Jag kommer tillbaka för jag gillar den.
Ha en härlig helg!
Annika

HELENA SKARP sa...

Tusen tack för gratulationerna till sonens körkort.
Ja visst är det hemskt vad tiden går.

Vilken härlig bild du har överst på bloggen. Man blir verkligen glad av den. Jag är svag för röd och vit prickigt jag med.

Ha de gott/Helena

Sara Mårtensson sa...

Hej Carina!

Du är gullig du också! :-)

Vilken härlig och färgglad bild du visar!!

Hoppas ni får en underbar helg!!

Kram Sara

rosenskära sa...

Hej "Spice Girl" (förlåt jag kunde inte låta bli, undrar hur många gånger du har hört den...), vad roligt med en ny bekantskap!

Vart hittar man dig och din butik? Tycker det var ett fint namn! Gillar bloggen också så jag kommer gärna tillbaka! Roligt att du gillar mina blommor!

Kram/Lena

syster doris sa...

Va bra att ni fick lite gott fikahäng iallafall...om det sinade på andra fronter!!!
Är det kul att ha butik?
Kraaaaaam Tina

Lilla huset på prärien sa...

Nötter och vindruvor!? Du var mig en ståndaktig en... här har det åkt ned både nötter, kanelbullar och havrekakor idag. Hmm... inte bra nu när jag tänker efter. Det är väl det som är mitt problem egentligen... att jag inte tänker efter... före!

Ja, ja... det är en ny dag imorgon ;)

Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Vi hann oss aldrig iväg till Formex men siktar på nästa gång istället.

kram

Karin Lindström sa...

Hej!

Tack för din rara kommentar hos mig, och tack för din fina award får jag väl lov att säga! Nu sprids den snabbt runt hos alla!

Ha du haft din butik sen -95? Jag sålde min inredningsbutik i Aug som jag hade haft sen -98. Nu är jag lite mitt i mellan och vet inte riktigt vad jag ska göra. Ganska skönt är det ändå att inte ha kvar den, men det är ju också så himla trevligt att jobba med vackra saker och trevliga människor. Vi får se vad det blir framöver.

Du är så välkommen tillbaka till mig och jag kikar gärna in igen.
Är det ok om jag länkar?

Kram
Karin

millandante sa...

Vilken härlig blogg du har! Blev så inspirerad av din gardin du sytt av Linumtyg så jag tror att jag måste försöka sy en likadan... Tack för den inspirationen! Och TACK för dina fina ord. De värmde!
Ha en fortsatt bra helg!

Kattfot sa...

Låter kul, även om det inte riktigt levde upp till förväntningarna. Härlig bild :)

Kram Catrin

n o r d i n g å r d e n sa...

Vad glad mnan blir av rött och vitt med prickar! Var hittar man din butik? Ser ingen länk? Mari.

IKT i min vardag sa...

Hej!

Vad glad man blev när man kikade in här! Gillar din banner! Har också mani på prickar ;)

Jaså du har varit och haft kul på Formex, lyllo dig!

Kram

Bygatan sa...

Låter som en trevlig tripp!

Urmysig bild du visar, en man blir glad av.

Ha en bra vecka , kram Lena

Mallas sa...

Hej!
Tittar in som en ny nyfiken läsare. Har också förstått att Formex var lite sämre än tidigare år men det kanske man kan förstå med tanke på hur ekonomin har påverkat många företag.

Förstår att det känns lite kul när nya leveransen har kommit till butiken.

Kram Malin

StrandviksVillan sa...

Hej! Det var så kul att du hörde av dig angående utmärkelsen! Nu ser jag ju att det står Kardemumma i nedre kanten på den :)
Måste ju vara häftigt för dig att se hur den sprider sig vidare!
Ha en fantastisk fortsatt vecka!
Kram A-C