söndag 14 oktober 2012

Invisble Friends får mig att gråta


Invisible friends är en hjälporganisation som hjälper barn som sitter i fängelse med sina mammor. Det är ett  stort
mörkertal och få vet att dessa barn existerar. Jag fick reda på detta projekt genom en av våra leverantörer och jag ringde faktiskt och pratade direkt med Jenny Axene som startade upp Invisible Friends. Hon är en enastående person med ett stort hjärta av guld! Jag kände direkt att vi på Kardemumma skulle vara med och stötta dessa fängslade och utsatta barn. Vi har köpt två dockor, en Dreamer och en Figther . Det går till så att man betalar för 2 stycken var av en skickas till ett "osynligt" barn med en nummer bricka. Skulle detta barn någon gång i framtiden vilja ta kontakt med den person som gav denna docka så sker det i samverkan med Invisible Friends som har alla uppgifter både på givare och mottagare. De utsatta barnen vare sig de är i fängelse/barnhem så äger de i princip ingenting och att en medmänniska på andra sidan jorden skickar en docka så blir detta barn helt plötsligt sedd och uppmärksammad. Man kanske förmedlar hopp hos den individen att plötsligt betyda något för en annan människa. Dessa dockor som barnen får kommer utan ansikte och vid överlämnandet så får barnet själv rita ett ansikte på dockan. Gå gärna in på Invisible Friends hemsida och läs mer! Och tycker du detta projekt är ett hjärteprojekt ,så skriv om det på just din blogg. Jag skickar mina största kramar till Jenny som gör ett enastående jobb med dessa barn. Jag är stolt att vi stödjer Invisble Friends och Jennys arbete!
Ha en skön söndag!
Carina

Inga kommentarer: