tisdag 16 november 2010

Kvittrande kärlek......




Underbara Pip Studio som gör de mest underbara färger och mönster (och Green Gate ska vi inte glömma) Vi packade upp en pall till i går med dessa karameller. Jag funderar på assietter och djupa tallrikar.....thekannan och de små skålarna ......sammetskudden med broderier.....salladsskålen med rosorna.....ja, vilka I-landsproblem man har.....;))))
Just nu fyller vi på i butiken och spånar på "Glöggmys med vår kompisklubb". Nu är det spikat att den blir nästa torsdag och jag har suttit och knåpat med inbjudan....den blir förhoppningsvis klar imorgon....om allt funkar som det ska....Det har kommit nya vita hus från Bruka Design idag och en del annat nytt.
Nu ska jag sätta mig vid symaskinen och försöka mig på ett par nya julgardiner till köket. Brukas vita spillkum fick följa med hem och kammarljusstaken i porslin som jag bara gillar "dö-mycket". Funderar vidare på I-landstemat om jag ska ha en stor duk i köket eller bara en löpare..... Kvällens fråga? Vad rör sig i huvet på en Kardemumma-Carina ;))))) Ingen svår nöt att knäcka..!
Tjingeling and wish me luck vid symaskinen!
Kram Carina

2 kommentarer:

Graadskan sa...

Det kommer säkert gå prima att sy - visa resultatet sedan!!!

Härliga bilder från butiken igen! PIP Studio har många fina koppar och skålar... Fast jag ska inte köpa något idag, för på torsdag drar ju jag till LONDON!!! Kanske, kanske finns det något att köpa där?

Kram!

Anonym sa...

Du inspirerar mig Carina! Nu har jag köpt lite nya kuddar, gardiner och div. samt börjar tänka på julpynten. Synd jag inte kan handla i din butik. Är väl inte den mest pyssliga typen, men till jul brukar det bli lite blomsterarr., tryffelkok, som blir julklappar. I dag har jag provat att stryka utklippta motiv från servetter på kubbljus. Det blir bra julklappar också.
Kram Kicki