tisdag 6 juli 2010

Home Sweet Home



Nu är man tillbaka efter en skön semester! Vi har haft det varmt (!) och härligt och jag har bättrat på mina chanser att få en läderliknande hy vid en mogen ålder men vad gör väl det om 100 år! Herregud, det mesta som är skojjigt/spännande eller gott är ju alltid farligt ;)
!
Det var helt underbart att landa i ett sommar Sverige. Nu har vi hunnit njuta av varma kvällar här hemma också. Lördagen så hann familjen med ett besök hos svärföräldrar på en "tiggd" grillmiddag och ett besök på vår mysiga visfestival här i Ljusdal. Tyvärr var det alldeles för få som var hit denna ljuvliga kväll. Idag har jag jobbat och insett att det här är absolut det roligaste som finns i livet (förutom semestrar och ledighet ;)
!
Den här veckan jobbar jag och Julia samt Linda hela veckan så vi kör hårt som ni märker!
Det är så himla skoj med sommarförsäljning för alla kunder unnar sig så mycket fina saker. Det är kunder med "rätt" inställning,tycker jag. För om man inte unnar sig själv vem ska då göra det åt en! Man är värd så mycket guldkant i livet för att orka med vardagen och den guldkanten sätter man själv nivån på såklart!!
!
Ikväll har vi haft en såndär "guldkant i livet kväll". Vi har varit på Moläta i Järvsö på Stenegård. Inte nog med att det är en av de vackraste platserna som finns så är det så himla mysigt där. Det är en matfestival som anordnas av Järvsös bönder samt andra matproducenter och krögare.
Man köper matbiljetter för 25:- styck och kan välja vad man vill och prova rätter som verkar nytt för en eller annars finns det traditionell hälsingemat samt underbara desserter! Den här kvällen är en kick-off för den ultimata sommaren tycker jag. Det är sommarkänsla i kubik!! Har du inte varit här ännu så bara måste du besöka Moläta nästa sommar. Jag lovar att du inte kommer att bli besviken!
!
Jag fortsätter att bjuda på lite mumsiga bilder som vi har bakat till Mollys kalas. Jag har bakat Leilas kärleksmums och dom är allt annat än traditionella. Dom brukar bli en succé på kalas eftersom dom innerhåller chokladbitar med både mörk/vit/ljus smak och en gudomlig glasyr! Den fina burken fick jag av min lillasyrra i julklapp och den gillar jag mucho mycket!
!
Nu lovar jag bättring och skärpning här på bloggen!
!
PS. Någon strand besökte vi aldrig för vem vill göra nåt extra när det är ca. 43 grader varmt!
!
Och förlåt för att det blev så himla mycket att läsa......jag var nog lite ivrig...och hade mycket att berätta.....
Stor kram Carina

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej Carina!
Härligt inlägg med trevlig läsning:)

Dina kärleksmums ser jättesmarriga ut o vilken fin burk!

Ha det gott!

Kraam Jenny