söndag 26 september 2010

Svart&vit kärlek i höst!










Skön söndag med sovmorgon! Även om det trista vädret vill hålla i sig. Vi har tyvärr en del saker att fixa klart ute men vädret har inte gett oss en chans ännu. Idag ska vi bjuda min mormor & morfar och makens farmor på plankstek (ja, ni kan nog tänka er medelåldern hos oss just idag;)

Det blev ingen 3-rätters middag i fredags för vi hade missuppfattat varandra om beställningen. Sånt som händer men tyvärr hade vi triggat i gång gourmet-tarmen så vi åkte ner på Järnvägs.

Julia beställde in majskyckling med risotto samt rödvinssås och jag lamm med rotsakspytt samt kantarellsås men maken var inte så himla hungrig så han tog bara en västerbottenpaj med tillbehör och Molly hade redan käkat pizza med Emma så hon var himla nöjd med en fruktsoda :)

God mat fick vi iaf och det var syftet med kvällen!

Nu är jag igång med mina filmtips! Vi har sett The Blind side med bla. Sandra Bullock. Den var mycket sevärd och många tårar kom det. Sen har jag kollat på Dear John för andra gången och den var lika sorglig som sist!

På tal om tårar så har jag gråtit till och från sedan Lisbet åkte härifrån igår. Hennes lillasyster är svårt sjuk och har 3 barn (i ungefär som Julia&Molly) och än en gång blir man påmind om hur skört livet kan vara och hur man ska vårda det ömt.

Det gäller att vara generös mot sina nära och kära. Då menar jag såklart med kärlek, värme och säga snälla saker när man oftast bara tänker dom! Vi vet ju alla hur glada vi blir om någon ger en komplimang :)

! Jag vet att man lätt glömmer bort detta och ramlar tillbaka i ekorrhjulet ,men då & då får man en rejäl påminnelse om livet självt!

Tusen kramar till alla som behöver dom!

Carina

1 kommentar:

fröken kök sa...

ohhhh dom bakformarna var ju helt underbara.. de skulle jag och mina bakgalna läsare älska